Gå til innhold

Ullklær til nyfødt nødvendig? Termin mars/april.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å lurer på hva jeg skal kjøpe.

Tenkte å få handlet litt på salg nå.

Men hva var det nå egentlig en nyfødt trengte igjen nå da :P

Bruker dere ull på nyfødt? Jeg gjorde ikke det med de to første. Annet en strikkeklær og tepper. Det var ikke savnet heller akkurat, tror jeg.

Hva trenger en nyfødt av uteklær i mars/april?

Skal vi ut ligger de jo godt nede i pose i vogna eller under teppe i bilstolen.

Å jeg syntes det var vanskelig å få førstemann i mai ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer vel litt ann på hvor man bor, men jeg hadde nok ikke kjøpt det nei. ikke så seint på året.

Skrevet

Brukte det ikke til jenta mi født seint i februar ihvertfall...

Skrevet

Jeg fikk i mars og jeg kjøpte ikke ullundertøy. Det har ikke vært noe savn. Som du sier så ligger de jo nede i vogna, så jeg brukte bomullsbody og strømpebukse. Så hadde han strikkaklær utenpå hvis det var kaldt eller joggedress hvis det var varmere i været! Det varierer jo veldig på våren...

Av uteklær ellers så hadde vi en dress til bilbruk, men den ble brukt fint lite. Det blir jo så stort og klumpete på de små! Så vi kjøpte ei myk og god vårjakke som han brukte i bilen med teppe over bena. Denne brukte han også mye i vogna.

Skrevet

Min er født i slutten av februar, og jeg hadde 2 ullbodyer. Men brukte de en gang tror jeg. Han bæsjet seg ut så mye, og ull liker jo ikke å bli vasket ofte. Brukte mye strømpebukse da - med fot siden sokkene aldri satt på den lille foten! Og omslagsbodyer.. De er knall.

Hadde bare en tykk "puse" genser og bukse til uteklær. Han hadde jo alltid teppe over seg i bilstolen og pose i vognen.. Klarte meg bra med det jeg ihvertfall. =)

Skrevet

Jeg synes det er helt genialt med ullkkær til babyer uansett når på året det er så jeg hadde kjøpt en del. Jeg liker godt å bare ha et tynt lag med ull nedi vognen istedenfor kanskje 2 lag med bomull som ikke regulerer varmen like godt.

Du MÅ jo ikke ha ull, spesielt ikke i mars/april. Kommer jo ann på hva du liker og hva du synes er praktisk.

Skrevet

Jeg har sommerbarn og brukte ull. :)

Må legge til at han ble født for tidlig + at juli var kjølig det året, men elsker ull da så hadde garantert kjøpt det til mars/aprilbarn.

Skrevet

Spørs jo helt på hvor du bor i landet.. Noen sverger til ull, men det passer ikke for alle. Nå ble snuppa født i midten av august, i 2006, så det var jo ikke reelt for oss. Det var veldig varmt det året og vi trillet tur med t-skjorte og bare ben, med et tynt teppe til langt ut i september.

Har brukt veldig lite ull til snuppa. Ull er rett og slett for varmt for henne.

Bruker det kun på de kaldeste dagene på vinteren..

Skrevet

Brukte ullbodyer og ullstrømpebukser nesten daglig. Brukte strikkeklær utenpå. Hadde deilig skinnpose i vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...