Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Er en jente på 21 år som er 164 cm høy og veier 104 kg! Begynte å legge på meg i ungdomstiden, og i tillegg så ble jeg gravid som 18 åring. Når jeg da veide meg med jordmor første gangen så veide jeg 82 kg (hun sa til meg, av bare å se på meg så ville hun trodd at jeg veide mye mindre). Noe som mange rundt meg også sier, at jeg ser mindre ut enn hva jeg er. Fikk svangerskapsforgiftning og låg på høyeste nivå med vann i kroppen, gikk da opp 23 kg (105 kg) under svang.skap. En stund etter fødsel når jeg veide meg så hadde jeg gått ned til 92. Men det siste året så har jeg bare lagt på meg, og veier nå ca like mye som da jeg fødte! Og i ca 1,5år har jeg prøvd å legge om livsstil, begynt å spise frukost og prøve å spise regelmessig (noe som alltid har vært problemet mitt). og trent på treningsenter 2-4 ganger i uken, men går fortsatt bare opp! Har sjekket stoffskiftet og slike ting, men det eneste som kom fram var jernmangel (som et resultat av at siden jeg fikk gutten min så har jeg hatt så uregelmessig menstruasjon, blød veldig mye, skiftet fra tidlig til sent i mnd. og gjerne 2 ganger i mnd med like mye hver gang. Gikk på P-piller i 3 mndr, men måtte slutte pga at jeg blødde hver dag i 3 mndr. har nå hormonspiral og har ikke mens i det hele tatt). Så nå lurer jeg på å ta en tur til fastlegen min og spørre om jeg kan få reductil. Har selvtillit på 0 så er veldig nervøs og synes det er litt flaut og be om. Hva må til for å få disse tabelettene? Er så redd for at hun skal sie nei...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Utifra hva du sier, så tror jeg du fint kan få reductil... Jeg veide 92 kg og var 180 høy når jeg fikk det. Hadde gått ned masse på egenhånd, men begynte å legge på meg igjen... det funket desverre ikke på meg, så nå veier jeg det samme som deg...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Jeg er 164 og veide 85 kilo da jeg fikk dem. De funket helt supert på meg! Lykke til )
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Kan ikke forstå hvorfor du ikke skulle få reductil. Jeg har mye lavere BMI enn deg, men jeg fikk reductil. De hjalp meg dessverre ikke, gjorde meg bare nedtrykt. Men det er jo verdt å prøve. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå