Gå til innhold

overnattingsfest for 12 åringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattern min er bedt på overnattingsfest til lørdag og jeg er usikker på om jeg vil la henne dra. De skal være alene hjemme til ca 2 på natten og det kommer 8 andre jenter. Jeg liker ikke det at de skal være alene hjemme så sent. De skal visst synge sing star, sitte på msn og se film. Det høres ganske uskyldig ut men hadde følt meg tryggere hvis det var voksne til stede. Foreldrene skal visst være hos et vennepar rett i nærheten så de er hjemme iløpet av 3-5 min hvis noe skulle skje.

Hadde dere latt dattern deres dra på noe sånt? Er rett for å nekte henne også så kanskje hun blir utestengt av vennene sine. Ikke lett dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nabojenta på 12 år bruker å sitte barnevakt for ungen til en venninne og det går bra. Så at en gjeng med jenter på 12 år skal være hjemme alene, med foreldrene noen minutter unna, høres for meg helt ok ut

Skrevet

Nei det hadde hun aldri fått lov til. Nå er ikke min mer enn 9 år gammel men jeg er ganske sikker på at hun ikke hadde fått lov til noe sånt. Når de er 12 år er de fortsatt barn og barn har ingenting alene hjemme på natten å gjøre. Hvem vet hva de kan finne på? Chatte med fremmede folk? Ringe og invitere gutter?

Vis ansvar og hold ungen din hjemme fra noe sånt!

Skrevet

Dattern min hadde hjemme alene bursdag rett før jul. Hun ble 11 år og de var vel hjemme alene til ca 1. Vi var i nabohuset og det gikk veldig greit. I den alderen er det ofte spennende å få være litt alene og ha litt ansvar. Du må jo selvfølgelig se ann barnet da om det er modent nok.

Dattern min inviterte 4 venninder og de så på film, danset og hørte på musikk. Var visst den beste bursdagen hun hadde hatt ;-)

Skrevet

Ehø.... hva dem kan finne på hjemme aleine, chatte med fremmede, det kan dem da vitterlig gjøre når foreldrene er hjemme også.

Og hvor sannsynelig er det at dem vil innvitere andre enn dem som er bedt når foreldrene er få minutter unna og mest sansynelig vil stikke innom å se etter dem.

Dette hadde jeg ikke hatt problemer med å gjøre.

Send datteren din avgårde du HI.

Skrevet

Nope, ikke snakk om!

Datteren min er 14 år gammel, og selv om jeg alltid har kunnet stole på henne, har jeg vært ekstremt streng mot henne.

Og det må ha gitt resultater, for i sommer var den en jente i klassen som hadde fest, noe som endte opp i døddrukne unger på plenen, flere som havnet på pumping, osv. Og opplegget var litt som du beskriver her - foreldrene skulle komme hjem litt sent på kvelden. Og det gjorde de jo - og fikk litt av et kaos å rydde opp i....

Disse barna er oppegående ungdommer fra ressurssterke hjem, men uansett bakgrunn, er de slue som reven, og vet hvordan de skal lure oss voksne.

Ungdomsskolen som min datter går på, har et tett samarbeid med nærpolitiet. Vi har vært på flere informasjonsmøter på skolen, og de er veldig opptatt av at vi foreldre skal følge opp, stille spørsmål, sette grenser, "kreve" at fester skal ha voksne til stede osv.

Lykke til!

Skrevet

Glemte å si at datteren min ikke gikk - og det var HUN som ikke ville gå dit, fordi det allerede på forhånd hadde blitt avtalt at det skulle eksperimenteres, og det ville ikke datteren min være med på.

Så vi hadde grillfest hjemme hos oss i stedet - sammen med 10-12 andre som heller ikke gikk på festen :-)

Skrevet

Nå er jeg heldigvis ikke mamma til en så stor ennå....Men jeg var på overnatting uten foreldre før langt på natt (nå husker jeg ikke om det var fullt så seint da) da jeg var like gammel, og det gikk helt fint det:) Ble litt mer spesielt av at vi fikk være uten voksne så seint:D

Skrevet

Vi begynte å drikke lenge før jeg var 12...12 år, da var det hjemmefester der vi drakk masse, noen røyka hasj, alle klina ++..

Kjempestas hvis foreldrene ikke var hjemme ja:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...