Gå til innhold

Et lite dilemma eller luksusproblem??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vanlig telefon i tillegg til mobiltelefoner, nå har den analoge tatt kvelden og vi vurderer om vi skal ha fasttelefon lenger, er det mange her som kun har mobil? Nå skal det sies at det kun er besteforeldre, tanter og onkler av eldre årgang som stort sett ringer oss via hustelefonen, så vi er ikke veldig avhengig av den, kun de som avhengige av og få kontakt med oss, da de synes det er kostbart og ringe mobiltelefoner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kun mobil og det funker helt fint. Ikke behov for fasttelefon.

Skrevet

La oss stille spørsmålet annerledes: finnes det virkelig folk under 78 i dette landet som fremdeles har vanlig, gammeldags veggtelefon? Selv min eks-svigermor, som ikke kommer til å få Nobelprisen i fysikk noengang, og knapt kan bruke et bankkort, har da kastet ut fasttelefonen!

Skrevet

vi har kun mobiltlf.

Har tenkt kanskje at vi må skaffe oss fasttlf når snuppa blir eldre, men det blir vel heller bare en ekstra mobiltlf. Koster jo mer å ha fasttelefon enn å bruke den. med mindre man har den via nettet kanskje? ikke satt meg helt inn i det..

Synes jo det er litt skummelt med denne strålingen da, men det er uansett enda noen år til det blir aktuelt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har ikke hustelefon. Er det så mye dyrere å ringe til mobil nå da? Syns prisene er noenlunde like?

Skrevet

vi har hustelefon, betaler 8 kr. mnd + det vi ringer for, men vi ringer ikke så mye, er helst svigers og mamma og pappa som ringer på den. Hvis vi vet at vi skal ringe til mobiltelefon, så bruker vi mannens telefon. Men fant ut idag at det var greit å ha hustelefon, for mellomste (6 år) skulle være hjemme alene i 15 min, men så trakk det litt ut, så da ringte jeg han hvert 5 minutt å spurte om det gikk bra, tror han ble litt lei av maset mitt, hehe :-)

Skrevet

vi har fast telefon, men bruker den aldri. er bare telefonselgere og slikt. er vel sikkert en av de få som har dette da som er under 78:)

Skrevet

Vi har bare mobiltlf:)

Skrevet

Vi har fasttelefon. Vi har adsl og betaler derfor uansett for linjeleia til telenor. Da er det faktisk økonomisk ugunstig å ikke ha en fasttelefon på den linja.

Er klar over at det er mange som ikke har skjønt dette.

Skrevet

Vi har fasttelefon. Vi har adsl og betaler derfor uansett for linjeleia til telenor. Da er det faktisk økonomisk ugunstig å ikke ha en fasttelefon på den linja.

Er klar over at det er mange som ikke har skjønt dette.

Skrevet

Vi har hustelefon, men det er ip-telefon eller hva det heter. Det ligger inne i pakken der vi har internett og tv. vi ringer gratis til alle hustlf nr også til utlandet. Så vi bruker telefonen til det, og ikke å ringe mobil. Så vi har ingen regning på den. vi har kuttet kabelen inn til huset fra telenor, så vi betaler ikke for leie hos telenor heller.

Men det er ytters få som bruker den, jeg skvetter når det ringer i den. Men den er veldig kjekk å ha nå som barna kommer hjem fra skolen før oss osv. En av de har mobil, men hun glemmer den her og der hele tiden, og vips uten strøm.

Skrevet

Ja faktisk har veldig mANGE FORTSATT HUSTLF. Ikke meningen med store bokstaver der. Jeg er lærer og på klasselisten min har ca 80% oppgitt hustelefon, og alle foreldrene der er under 78, he he. Jeg har også hustelefon (IP tlf) Bruker den mest til å ringe til min mobil når jeg ikke finner den. Super praktisk. Pluss at jeg har noen venninner med hustelefon og det er så mye deiigere å skravle lenge i den enn mobil.

Skrevet

Vi har hustelefon vi, bruker den aldrit il noe og ingen ringer på den, men vi har mulighet til å ringe gratis til alle fasttelefoner i Norden og siden svigers bor i Danmark har det blitt brukt litt tidligere.

Vi har det også fordi det er en del av en sånn "pakke" og det er billigere å ha enn å ikke ha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...