Gå til innhold

Gutten min har bursdag i morgen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men som regel kommer det ingen eller noen få, slekta sier bare at de kanskje kommer, skal tenke på det!

Så jeg har ikke peiling på hvem eller om noen kommer, og de sier neppe ifra heller :-p

Så nå sitter jeg å tenker på, hvor mye skal jeg forberede meg til bursdagsfeiring i morgen?

Har kjøpt inn til å bake boller, og til å lage muffins, han har en del matallergi, så bløtkake ol. tåler han ikke.

Dette er det aller verste med å bli født årets siste dag, "ingen" kommer, og det blir nedprioritert hele tiden, selv om jeg prøver meg på feiring en annen dag.

Blir så skuffet på gutten sin vegne, 4 år, og ennå har ingen i slekte til faren kommet å feiret dagen hans :(:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du inviterer til bursdag så er det litt ufint, iallfall av familie, å ikke klare å gi beskjed om de kommer eller ikke.

Mange har andre planer for nyttåraften, men å "skvise" inn en barnebursdag på formiddag/tidlig ettermiddag er noe de fleste klarer om man ikke er bortreist eller har mye romjulsbesøk.

Skrevet

Det syns jeg er dårlig gjort, både å ikke komme og å ikke si fra. Vi skal i 87årsdag i morgen og det rekker vi helt fint før nyttårsfeiring på kvelden. Hadde det vært en som fyllte 4år, så hadde jeg nok også kommet på ettermiddagen hvis det er da dere skal feire. Men det lureste er nok å be folk på formiddagen på en sånn dag.

Skrevet

Slekta på far-siden bor ca 2 timer kjøring unna oss, noe som utgjør det tror jeg, har sagt formiddagen, for vi skal selv bort på ettermiddagen.

Men uansett om de ikke har kunnet kommet i morgen, så kunne de ha kommet f.eks. fredag eller lørdag, men tror nok neppe det, blir i så fall positivt overrasket, litt kjedelig å sitte hjemme å "vente" om det ikke kommer noen da :-p

Men på søndag blir det i allefall barneselskap, så noe selskap blir det i allefall ;-)

Skrevet

hva med å ha bursdagen en stundt etter? sånn 1-2 uker etter nyttår? skjønner godt at det er kjedelig at de ikke kommer... syntes det er dårlig gjort... jeg hadde sakt ifra. hva med å spørre de om hva som skal til for at de skal komme?

Skrevet

Jeg ville aldri ha hatt bursdagsselskap på nyttårsaften, det er jo å be om at mange ikke kan komme. Ville heller arrangert det en helt annen dag.

Skrevet

Uff, stakkars.

Vi hadde bursdagsfeiring her i dag, og det var ikke noe problem å få slekta til å stille opp. Jeg hadde tatt en alvorsprat med dem og fortalt hvor skuffet gutten din blir, og deretter fått dem til å foreslå en dag det passer å komme (altså mer eller mindre tvunget dem til å tenke igjennom hva det er de egentlig gjør).

Neste gang de sier at de "kanskje kommer" så får du bare svare at du må vite om de kommer eller ei, og at de må svare innen en gitt dag.

Ellers så inviterer du dere hjem til dem på formiddagsbesøk ev. dagen før/etter.

Men enig med deg ... det er ikke kjekt å ha bursdag i disse julefeiringsdager.

Skrevet

Har sagt at jeg skal ordne klart på selve bursdagen hans, men at det blir også feiring i helga, men ingen som svarer :-p

Har prøvd å hatt det en annen dag også, men det hjelper ikke :(.

Snakket med mamma nå, og hun "giddet" ikke å ta seg bryet å kjøre hit (15 min en vei), fordi vi skulle jo dit å spise middag senere likevel, og da var det jo ingen vits, for han kunne jo få gaven da :-(.

Har fått med meg pakker fra besteforeldrene hans, så tydelig at de heller ikke kommer.

Er jo så j..vlig urettferdig, for jenta på 7 år, har bursdag på sommeren, og da er ALLTID huset fullt.

Skrevet

Stakkars liten :(

Her er det bursdag på julaften, feirer alltid dagen helga før, men familien som bor på samme sted tar seg alltid tid til et lite besøk på selve dagen og. Skulle bare mangle. Og det er en "travlere" dag enn nyårsaften....

Vist dere har familie i nærheten hadde eg nesten krevd at de hadde tatt en liten tur for å feire gutten din!

Men det er jo meg da.....Er tross alt ikke han som valgte datoen han kom ut på...

Skrevet

Huff....nå ble det ennå verre :(

Gutten min satt og lekte etter å ha vært på bursdag hos oldefaren sin, og så sier han at han får så MASSE besøk av ALLE i morgen :(.

Skrevet

Vesla her har å bursdag i morgen, men vi drøyer feiring til litt lenger ut i januar, i morgen har jo de aller fleste andre planer, og jeg dessuten ikke intr i å lage nyttårsmiddag til HELE slekta osv....

Hun får jo endel pakker i morgen og vi gjør litt ekstra stas på henne, samt at bestemor og bestefar kommer på den tradisjonelle nyttårsmiddagen.

Dersom noen ellers skulle dukke opp på dagen i morgen, så har vi alltids endel julekaker å sette fram!

Håper dere får en fin bursdag i morgen, uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...