Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og planlegger nyårets babyinnkjøp, og ser at det står overalt at bilstol er en av de viktigste tingene man må ha. Men nå har det seg jo slik at vi ikke har bil... Men babyen kommer jo i allefall til å kjøres hjem fra sykehuset i bil, og det kommer jo til å bli litt mer bilkjøring også, men sannsynligvis veldig lite. Bør vi kjøpe bilstol uansett? Eller finnes noen annen grei måte å frakte baby trygt i bil på? Hadde jo vært en grei utgift å spart seg for, siden den vil bli veldig lite brukt...

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenkte du på å låne en da? Eller å kjøre uten sikring? Je ville nok ikke ha kjørt med baby uten sikring. Skjønner jo at det blir dyrt, spesielt i forhold til at den skal brukes skjelden, men da ville jeg nok ha forsøkt å fått fatt i en brukt en, eller lånt meg en..

Skrevet

Å kjøre uten sikring er ikke noe alternativ, men jeg lurte på om det finnes noen lure måter å sikre babyen på uten bilstol. Gjør det ikke det så investerer vi i en likevel, eller låner en ja kanskje.

Skrevet

For noen år siden ble det solgt et slags nett som skulle ligge over bagen, og så skulle man på et vis feste bagen med sete, men det viste seg i tester å være kun et lite hakk bedre enn å kjøre med babyen på taket...:( Ikke la deg lure til det i hvertfall:)

Skrevet

Driver å lurer på hva slags bilstol vi skal ha selv.. Har termin i april, har ikke bil nå. Men vi har planlagt bilkjøp til sommeren. Bor midt i byen, så kommer nok ikke til å kjøre mye bil uansett. Men litt dumt å kjøpe en som passer til noen andres bil og ikke den en kommer til å ende opp med selv.. Forslag til bilstol som passer de fleste biler? (Stasjonsvogn)

Skrevet

Se på Finn.no er mitt tips... Vi kjøpte bilstol brukt til 1 mann og skal gjøre det denne gangen også. Der finner du stoler til 500 +.

Du trenger jo ikke å kjøpe med base siden dere ikke kjører mye bil.

Vi er veldig fornøyd med Acta Graco sine:-) Sist hadde vi en fra 2001, denne gangen har vi en fra 2007 til 650 kr med base.-))

Man kan spare mye penger på å kjøpe brukt:-)

Heller kjøp en ny stol som stol nr 2, som da blir brukt mye lengre og blir mer slitt:-)

Skrevet

Åja, det finnes steder de leier ut bilstoler. Gjensidige og helsestasjon f.eks:-)

Skrevet

Okei, da tror jeg det blir å finne en brukt. Kan vel være greit å ha, kan jo skje at det blir noen impuls-kjøreturer også, selv om det neppe kommer til å hende ofte :-) Tusen takk for svar!

Skrevet

Bare hyggelig:-))

Skrevet

Nå har det jo blitt påbudt med bilstol for baby i bil på lik linje med sikkerhetssele for voksne...

Jeg har bilstol selv om jeg ikke har bil. Ville ikke kjøpt brukt: Hvis stolen har vært i kun en liten kollisjon skal den nemlig kasseres, og sånt er litt vanskelig å vite når man kjøper brukt fra folk man ikke kjenner.

Skrevet

Enig med fifrildi. Ikke kjøpe brukt av noen du ikke kjenner.

Da hadde jeg heller satset på å låne eller leie (forsikringsselskap el barneutstyrsbutikker e.l.). Hvis du da ikke kjenner noen du kan låne av.

Skrevet

Vi har ikke bil, og har kjøpt alle bilsetene våre brukt på finn, med god erfaring. Mange tusenlapper å spare.

Personlig tror jeg såpass på menneskeheten at jeg tviler på om noen som har vært i en bilulykke med spebarnet sitt tenker. "Næmmen! Nå skal vi jammen sette enda et brneliv i fare og legge det skadde bilsetet ut for salg så vi kan tjene noen hundrelapper"...

De jeg har kjøpt seg har vært i kategorien at de beklager veldig at trekket er litt solbleket..

Men to av setene vi har kjøpt har vært av kjente. Babysetene brukes jo bare ett år, så kjenner dere noen med barn over ett år er sjansen stor for at de har et sete stående. Et av setene fikk moren min tak fra en kollega på jobben sin, så spre nettet vidt :-)

Skrevet

Vi hadde ikke bil da vi fikk nr 1. Men vi endte med å kjøpe.. Likte det bedre enn å leie fra forsikringsselskap. Men klart, slikt er jo smak og behag. Men min erfaring var at det virkelig lønte seg å ha det, for det ble endel bilturer selv om vi ikke hadde bil..!

Skrevet

Taxiselskapene har jo plikt til å ha babybilstoler i noen av bilene sine hvis alternativet for dere når dere skal kjøre er å ta taxi. Min erfaring er riktignok at det er bortimot håpløst å få tak i taxier med riktig bilsete hvis man ikke har bestilt på forhånd.

Babysetet til Maxi Cosi er forresten et veldig bra sete som egner seg godt hvis man ikke har bil selv. Det er et lett sete og det er raskt å montere og passer i alle biler hvis ikke bilselen er for kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...