Gå til innhold

ang permisjon, engangsstønad og alt det der......

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har søkt om permisjon, men nå er jeg i tvil om dette "svarer" seg i forhold til å få utbetalt engangsstønad...har valgt 56 uker med permisjon, så i følge foreldrepengekalkulatoren skal jeg da få utbetalt

ca 3000 - skatt....har bare en 20 % stilling...

men regner de ut dette på nav?? de ser vell på om det svarer seg for den enkelte??

blir helt forvirret jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmm... Jeg har fått beskjed om at man må ha hatt minst 50% stilling i minst 6 mnd. før permisjon for å ha rett på annet enn engangstønad???

Skrevet

man må ha tjent minst en halv G (statens grunnbeløp)...så stillingsprosenten skal ikke ha noe å si

Skrevet

engangsstønaden er jo på 35 000 (ca) så deler du det på antall mnd du skal ha permisjon, så der du jo hva som lønner seg:-)

Du kan iallefall ikke regne med at Nav gir beskjed om hva som lønner seg:-p

Skrevet

hehe, nei de driter vell kansje i om vi taper penger eller ei på dette:)

men jeg er ikke helt 100% sikker på beløpet ser du...så hadde vært greit om noen hadde vært i samme situasjon, og hadde ett godt svar:)

men men, ringte nav i dag, men skaen min lå til behandling på 3 mnd nå, og permisjonen min skulle begynnt 26. desember...så begynner å bli litt bekymret....men får ringe til de på mandag igjen å purre....er visst bare det som nytter med det systemet vi har her til lands:(

Skrevet

Husk at du må betale skatt av permisjonspengene, men ikke av engangsstønaden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...