Gå til innhold

Litt hjelp i tørketrommeljungelen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått penger til tørketrommel til jul og tenkte å kjøpe en nå mens det er salg. Problemet er at jeg aner ikke hvilken vi skal velge og jeg finner ingen tester på tørketrommel utført det siste året.

Kan dere være så snille å si meg hvilken tørketrommel dere har og om dere er fornøgde/misfornøgde med den?

Vi hadde tenkt oss en kondenstørker og jeg vil gjerne ha en som tørker kun til tøyet er tørt og gjerne med programmuligheter for ullklær o.l.

Hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal selv ha ny tørketrommel nå. Har ikke helt bestemt meg, men tro det blir en fra AEG eller LG, evt Zanussi. Vet hvertfall at jeg ikke skal ha Whirlpool.

Vi har disponert en møblert leilighet ett års tid nå, og der var det Whirlpool tørketrommel. Den var elendig. Kunne gå varm av å tørke 4 små håndklær, og brukte en evighet på å få de tørre.

Selv har jeg hatt en Zanussi før og var veldig fornøyd med den. Men den er noen år gammel, så er ikke godt å vite hva som kan være tilsvarende nå.

Har nettopp kjøpt LG vaskemaskin, og førsteinntrykket av den er veldig bra hvertfall, og vurderer derfor tørketrommel av det merket også. Men den er jo ganske ny, så har ikke så mye erfaringer med den enda. Ulempen med tørketrommelen fra LG er at den bare har energiklasse B, så derfor er jeg ikke så sikker

Hvis du vil ha muligheter for å tørke ull, er denne fra AEG et alternativ:

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-tork/torketrommel/TN55460/aeg-kondenstorketrommel

Tror ikke dener så dum, så den legger hvertfall jeg til i vurderingslista mi :-)

Skrevet

Vurderte sterkt en Whirpool, veldig greit å vite at de kan gå raskt varme. Takk takk :)

Tror ikke man får tørketromler i energiklasse A (de bruker generelt mye strøm) . Leste et sted at energiklassemerkingen var lite regulert på tørketromler ,og at det derfor var så og si opp til produsentene hvilken energiklasse de merket med...

Skal ta en titt på linken og tenke videre.

Takk igjen

Skrevet

Du har sikkert rett ang energiklasser. AKkurat det har jeg ikke satt meg så mye inn i. Der på merker og andre finesser jeg:-). Er bare mannen som har pratet så mye om energiklasse når vi har valgt de andre hvitevarene vi nettopp har kjøpt, så derfor tenkte jeg at jeg fikk prøve å være litt fornuftig når jeg velger tørketrommel:-). Og nå såg jeg jo at AEG har energiklasse C. Så da er det ikke sikkert den fra LG er så dum allikevel, hehe.

Skrevet

du må ta bort mellomrommet i linken for å komme inn

Skrevet

Gå på elprice.no

Hvitevarer

Tørketromler

Sorter etter produkter A-Å

Den første som kommer opp skal være AEG TN95470, det er den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...