Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Skal invitere et vennepar på middag på søndag, og fant ut at vi skal ordne tapas. Har spist det flere ganger og har noen ideer på hva jeg skal lage, men har lyst å lage noe skikkelig godt som ikke blir så alt for dyrt. Vi blir jo bare fire personer, så det kan fort bli for mye også...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 fyllte champignon! dette har jeg lagd flere ganger. og alle de som til vanlig ikke liker champignon liker disse jeg freser bacon,paprika og løk(vår eller rødløk) fyller dette i soppen. strør på ost og steker de i ovnen. NAM NAM! billig og godt
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 artiskokker mozarellaost-tomat stekte potetbåter
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Forskjellige oster Dadler med bacon rundt Kjøtt stekt med marinerte, tørkede tomater Reker stekt i chili Potetkake
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Mariner scampi i sweet chili saus før du freser den lett i panne. Etterstek litt i ovnen. Det er min tapasfavoritt
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Spanske kjøttboller Ovnspoteter Aioli
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Små kjøttboller med hvitløk og persille Lefser med smøreost (naturell)og spekeskinke Reker med chilli Kyllingvinger Loff med tomat ,basilikum,hvitløk og olivenolje. Øl marinert Choriso pølse. Uff ,nå fikk jeg lyst på tapas ....
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 skal skallet være på scampien når de varmes i panna?? noen som har oppskrift på aioli og spanske kjøttboller?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Spanske kjøttboller Saus: to bokser hakede tomater hvitløk biter av grønn paprika persille litt sukker Pepper/chili litt sukker Kjøttboller: Kjøttdeig (helst noe lam, men funker bra med den vanlige også) Finhakk grønn paprika et par knustekavringer litt mel 2 egg vann revet muskatt hvitløk Chili salt Lager dem ikke etter oppskrift, men de blir dode uansett. Form kjøttbollene med teskje. Stek dem og legg dem i sausen for godgjøring så lenge det behager deg. Sausen blir best hvis den får koke skikkelig inn. Litt hvitvin i sausen kan være godt. Ellers bare smaksette til det blir som du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå