♥REBECCA♥ Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 ga han mat, og endte med at han fikk en bit som var litt for stor,og denne satt han fast i halsen,og vi sleit bra med og få den opp,kom slim og alt opp av munnen hans,og på en måte så virket det som gubben fikk gjort at han brakk seg mere,så på en eller annen måte gikk klompen videre ned,for den kom ikke opp,men vi rakk jo og sette himmel og gjord i bevegelse, vi ringte ambulansen,så heldighvis kom di liksom fort,selvom di minuttene føltes som en evighet: var helt forferdelig men heldighvis alt endte bra,og han ble sjekka av legen,så han lytta på han,og det hørtes veldg bra ut: og humøre på lile gulle mitt var på topp så fort han kom i senga inni ambulansen så ambulanse folka tulla litt med han,over at han sikkert ville ut og at han var lei av og bare være inne:) at han ville ut og ha litt spening . hvet jo barn kan sette ting i halsen, men når det først skjer blir man ganske skremt. men en ting er sikkert,aldri mere klompete mat, det skal være super godt mosa først. er borte og ser på lille gulle hele tiden etter den episoden,var super skremmende lenge siden jeg har vært så redd
kokosyklus Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Åh, herregud. Stakkar deg! Man føler seg helt ødelagt etterpå. husker snuppa mi satte melka i halsen da jeg ammet henne. Hun var ca 6 uker gammel og forkjølet. Så hostet hun mens hun spiste og alt gikk galt. Til slutt var hun helt blå og greide ikke puste. Vi rakk å gjæøre veldig mange ting som ikke fungerte,etterhvert slutt satt jeg bare på gulvet og ropte nei nei nei nei, mens mannen min slo henne i ryggen. det gikk iallefall over og jeg var død resten av dagen. Husker mannen min gråt. Dette skjedde omtrent hver gang jeg ammet henne i noen dager, men jeg ble så vant til det og bare la henne over på magen og slo lett mellom skuldrene så ga det seg. godt at det gikk bra med dere:)
♥REBECCA♥ Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2009 uff da:( godt det går bra:) ja det gikk heldighvis b ra, takk og lov forde, hvet jo det hender det skjer med barn, men man blir jo utrolig redd:(
Pinguuu Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Off stakkars dere! Er så skremende når de skjer ting med barna. Har opplevd og blitt frakta med amulandse noen ganger og helikopter Opplevelsene sitter der for resten av livet.
♥REBECCA♥ Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2009 off da, men hva har skjed da?
snuppe<3mai10 Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Det må ha vært utrolig skremmende! Vi hadde en skremmende episode med 2-åringen vår for et par mnd siden. Holdt på å pusse opp det nye barnerommet, og en dør var løftet av hengslene og stod inntil veggen. Mens jeg og mannen stod på hver vår stol og målte opp taklist, klarte han lille å velte døra over seg og traff en sag som stod på gulvet med hodet. Tenkte først at dette skjer ikke, og det gikk sikkert bra. Så så jeg blodspor ut til badet hvor mannen min hadde løpt med gutten. Han silblødde fra hodet! Vi kjørte rett til legevakten og ble sendt videre til akutten. Der var det mye frem og tilbake om han måtte sy og hvordan de skulle få det til (han er en veldig aktiv gutt). Det endte med lystgass mens de sydde, og selv om det var fælt at han måtte gjennom dette, var det litt komisk når han fikk lystgassen. Begynte å bable om Kaptein Sabeltann og Byggmester Bob Og han fikk en hel haug med små leker av sykepleierne og legene.. Nå har han bare en liten skorpe igjen under håret, så det gikk heldigvis bra. Det som var litt flaut var at det kun var en mnd siden vi var på legevakten sist, da hadde han klemt hånda i ytterdøra og vi var redd for brudd. Følte meg som en skikelig dårlig forelder..:/
♥REBECCA♥ Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2009 uff da:( men var godt det gikk bra:( ting skjer jo så fort,og særlig når di er så aktive, merket det også med gutten min som nå er 7 1/2 år, var på legevakta 3 ganger på kort tid til slutt kikka di rart på meg, en kommmer jo til legen for det en er redd for barne sitt, er jo derfår di er der. skulle nesten tro jeg hadde gjort han noe, med tanke på blikka dems, jeg hadde veld ikke kommet da om det var min skyld. di ber jo om at folk skal bli redde for og komme når det er ting nei uff er ikke bare bare med aktive barn ,di er jo høyt og laft,og der di ikke skal være..
snuppe<3mai10 Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Ja, off, det skjer fort når han er så aktiiv og ikke skjønner at han må være forsiktige! Har jo bare lyst til å beskytte han! Mannen min hadde visst klippekort på legevakten da han var liten.. Tror det må være arvelig. Jeg var visst et mye mer rolig og forsiktig barn. Får håpe nr 2 er litt roligere..
♥REBECCA♥ Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2009 hehe ja lov og håpe på det:) selvsagt er det ikke lett og skjønne for dem hva di skal gjøre og ikke gjøre, er jo derfår vi er der, får og lære dem:) men ting skjer jo som regel en gang før di skjønner at det ikke skal gjøres igjen. hehe,er en villbass her, di to minste er faktisk veldig rolige:)
Pinguuu Skrevet 31. desember 2009 #10 Skrevet 31. desember 2009 Ene gangen drakk han sukker vann når han var 4 måneder og begynte og spy, spydde slim så helle halsen ble tett, ble helt blå. Ambulansen kom og ville bestille helikopter for dei trudde det va kommen ned i lungene...men det gjekk heldigvis bra til slutt, litt sånn som det du skreiv at han kvikknet til i ambulansen Samme gutten hoppet over rekkverket oppe på loftet, skubbet en stol inntil og skulle hoppe ned på en pute han hadde lagt der, er ca tre meter..ikke noe du tenker over at en som ikke er fullt to har tenkt og finne på. Traff låret i trappa og knakk det rett av. Der går jo hovudpuls åra. Foten ble veldig tjukk pga indre blødning som heldigvis kom fra knokkelen og ikke pulsåra. Spurde dei i ambulansen kor mange dager eg måtte pakke for...dei sa to dager. Dei fortalte meg sener at dei va sikker på at han kom til og dø. Ble fraktet med helikopter til haukeland. Ble liggende 3 uker på sykehuset. Låg med bena i strekk (bena rett opp med lådd på) Kunne ikke komme ut av senga. Å så va det minste mann, en veldig rolig og fredelig gutt. Ble lurt til og drikke tarassevask for søskenbarnet hans sa det var vann....Amulanse og sykehus igjen pga av det er etsende middel. Var bestillt helikopter til Haukeland da også, men var så lang vente tid at vi ble kjørt dei tre timene i stede...Trodde de va hul i spise røret, men var heldigvis ikke det! Lille gutt klarte ikke ha smok eller noe i munnen. Off å off, alt som kan skje, fortere en vi aner! Men heldigvis gikk det bra alle gangene....håper vi er ferdig med uhell..
snuppe<3mai10 Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 Hjelp, skal si dere har vært gjennom mye! Får håpe dere er ferdig med uhell ja..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå