edvina Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Det er ca 9 uker til jeg skal føde og jeg har hatt en del opprivende opplevelser i svangerskapet som skårer høyt på stresslista. Har gått på med krum rygg inntil nylig da jeg ble fullt sykemeldt pga høy puls og vonde, hyppige kynnere. Jeg tåler hverken positivt eller negativt stress akkurat nå og bryter sammen for de minste filleting. Er det noen som har et tips til hvordan jeg kan finne fram til balansen slik at jeg får bygget meg opp litt før jeg føder. Prøver å trene yoga og meditasjon en halvtime pr dag, men føler jeg er helt utladet. Har noen prøvd aromaterapi, vanntrening eller noe i den duren? Er åpen for alt men klarer ikke store fysiske anstrengelser, da fyker pulsen i været og holder seg der noen timer. tips til gode bøker, anyone???
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Nå skriver du jo ikke helt hva det er som er skjedd, og det skal du heller ikke. Men jeg tenker at det for meg ville være å ta det med ro fysisk, tilbringe mye god tid med familie og venner samt prøve å planlegge litt til babyen kommer. Ofte blir man i godt humør av å vaske babytøy, ordne seng og vogn, handle litt og denslags. I rolig tempo selvsagt. Jeg slapper fint av når jeg ligger på sofaen med øynene igjen, hører på god musikk mens jeg holder begge hender på magen og kjenner på livet inni meg. Det gir god mulighet for tanker framover. Lykke til, håper du finner balansen din.
Termin 080110 Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Ja, sett deg i en god stol litt for deg selv, med musikk rett på øret som du forbinder med tider du har vært "i støtet" - Altså musikk med gode minner! Det hjelper meg! Det er så sjeldent at jeg tar meg tid til det at jeg blir hver gang overrasket over hvor effektivt det er...
edvina Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 31. desember 2009 Takk for tips jenter. Jeg harfunnet fram til musikk og badekaret og det hjelper på pulsen kjenner jeg. Satser på at jeg er i vater til fødsel. Lykke til til dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå