Gå til innhold

Hvor mange her er så rike at.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere kan fyre på penger flere dager etter hverandre?!?!

Raketter hører hjemme på NYTTÅRSAFTEN kl 00.00 og ikke til alle andre tidspunkt flere dager før og etter.

Nå har det blitt fyrt opp noen rett i nærheten her hver kveld siden 1.juledag. Ser ut som det er fra ca samme sted også. Noen har alt for mye penger evnt alt for lite å bruke pengene sine på!

Stakkars alle de i nærheten her som har dyr som blir livredde av all smellinga eller har små som våkner av det. I dag smalt det jo tidlig i forhold til de andre dagene også, har vært ca halv 8 da. Men det kan jo være at det blir dobbelt opp i dag siden det er dagen før dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel unger som holder på?

Skrevet

Tror ikke det! Gikk tilfeldigvis forbi i det området der det sendes opp raketter på mandagskvelden å da var de ute å styra med noe og vi så rakettene ei lita stund etterpå så tror jeg vet hvem det er sånn egentlig. Å dette var vel folk på min alder, mellom 20 og 30år vil jeg si! Så unger vil jeg ikke si de var.

Skrevet

Vi er ikke av dem som kjøper raketter før nyttarsaften selv, enda -

men (!), jeg får innmari nyttårs-stemning når jeg hører det smeller i dagene før :D Og, da jeg var lite pleide alltid min bestefar (som døde for 3 år siden) å sende opp et par raketter før nyttårs-middagen og et par etterpå! :) **Fakkeltog, avsluttet med raketter i parken som en felles feiring for byen med taler fra kommunen og felles sang, så hjem til mine besteforeldre, rakett-oppskytning, middag, rakett og så kos resten av kvelden om vi klarte å holde oss våken til kl tolv, tradisjon** :D

Så stemning kaller jeg det i tiden før nyttårsaften kl 00:00!

Skrevet

Glemte å skrive at jeg er oppvokst med dyr, har fortsatt hun både jeg og foreldrene mine, gjenlevende bestemor osv :) Og vi var flere barn i familien, nå har vi flere barn selv!

STEMNING :D Herlig nyttårs-glede :D

Skrevet

Herregud for noen tante Sofie-fakter det er på noen av dere!

Raketter i romjulen, er helt normalt og ingenting å irritere seg over. Raketter utover i februar derimot, det kan man bli irritert for.

Skrevet

Jeg skulle ha klart å betale for noen oppskytninger i kveld i tillegg til i morgen, og jeg jobber ikke en gang. Jeg er enig i at dette er en smule tante Sofie ja. Når vi hadde hund satt jeg faktisk pris på noen smeller i tiden før nyttår, hunden brydde seg mindre og mindre for hun fikk se at vi ikke reagerte på smellene.

Skrevet

Her smeller det ellers også, lurer egentlig på om det er noen i nærheten som har et lager av raketter liggende. For det skytes opp ofte. Siden vi flyttet inn akkurat her i juli å siden da har det vært oppskytning i nabolaget værtfall 10ganger før 1.juledag. Derfor blir det litt frustrerende. Og ikke minst skummelt, for det selges jo bare i romjula og når noen da tydeligvis har utover hele året så blir det jo til at jeg lurer på hvordan de lagere alle reakettene! Veldig skummelt om det skulle begynne å brenne.

Også er jeg vokst opp med en lillebror som var LIVREDD og naboen til tante(der vi alltid var på nyttårsaften) hadde en hund som var helt ødelagt på nyttårsaften. Hunden husket tydeligvis hva som brukte å komme for etter julaften så var den ikke seg selv, gjemte seg bort osv. Selve nyttårsaften var den helt grusom å de måtte ha den i kjelleren i et rom som er tilnærmet lydtett for at den ikke skulle ramponere hele huset i panikk! De forsøkte å dra på hytta et år, men hunden var like panisk der.

SÅ derfor er jeg ikke overhappy for at det sendes opp raketter i hele romjula. det er tross alt bare lov etter kl 18 på nyttårsaften uten spesiell tillatelse!

Skrevet

Det har aldri vært noe problem med noen av våre hunder. Derimot virker det som at de roer seg ved å høre smell i dagene før. Hunden vår bryr seg ikke lengre, hun kan gjerne sove, men hun søker også gjerne mer nærhet av oss utover kvelden.. Noe hun selvsagt får! Men det er jo også mange lure ting man kan gjøre... Sette inn en radio på det rommet som er mest lydtett, og gjerne i midten av huset uten vinduer om hunden er alene under selve rakett-oppskytingen, gjerne på badet. Vende hunden til lyden i dagene før, fra de var små, at dette er ikke farlig. Gi dem et godt, saftig bein når står på som verst eller noe annet de liker best at er så opptatt av det og ingenting annet. Noen gir hundene sine valium... Men det er ikke jeg, vi eller noen i familien min noe for!

Skjønner det kan være irriterende om det ellers er åre rundt, og litt uheldige situasjoner rundt nyttårsaften/raketter tidligere. Men prøv å nyte noe positivt av det :D Selv syns jeg det er skikkelig stemning som nevnt!!!

Jeg var av dem som ble utrolig lei meg når rakett-lovene ble så strenge.. Heldigvis har jeg nå likevel fått samme stemning som før pga smellene her og der, i dagene før :D *Stemning* Gleder meg masse til nyttårs-feiring og masse smell i morgen. Tørr aldri å tenne på selv, aldri gjort det, men er så flott å se på! Herlig stemning!!

Skrevet

Synes du det er greit at en gjeng drittunger, helt ned i 10 års alderen, løper rundt og sender opp ulovlige raketter også eller? Det er jo det som er det største problemet her i allefall, tåkedotter av foreldre skal være kule og kjøper fyrverkeri til drittungene sine som de løper rundt og sender i alle retninger. Jeg fatter ikke hva noen tenker med.

Skrevet

Fyre på penger flere dager etterpå? Trur det finnes hundrevis av andre ting folk svir av penger på uten noen hensikt eller bare for en veldig kortvarig glede^^

At det er irriterende at enklete ikke kan ta hensyn og fyrer opp raketter i tide og utide, det er en annen ting. Men sånn har det alltid vært så lenge jeg kan huske, og man kan ikke gjøre noe annent enn å leve med det. Jeg har kommet til et punkt der det er lettere å godta at det bare er sånn, enn å irritere seg i hjel over det.

Skrevet

Om det er barna man bekymrer seg for så, her leser jeg egentlig mest om bekymring for hunder og generell irritasjon. Det finnes verre ting, og ærlig talt så er det vel ikke "drittungenes" skyld at foreldrene er uansvarlig?

Skrevet

Medf tanke på urolige hunder kan man kjøpe noe som kalles DAP hos dyrlegen. Det inneholder feromoner som er beroligene. Får det som halsbånd, spray eller en dings som settes i stikkontakten.

Skrevet

Jeg er av dem som heller fyrer opp noen raketter på ettermiddagen nyttårsaften sammen med ungene i stedet for å vente til klokka 00. Da sover nemlig mine barn, de klarer aldri å holde seg våkne så lenge. Bruker ikke noe mer penger på fyrverkeri da, men plager kanskje noen naboer med hund.. men så plager da vitterlig naboens hunder meg de andre 364 dagene i året med å stå og gjø utfor veggene sent og tidlig mens eierne ikke er hjemme, så det har jeg ikke dårlig samvittighet for i det hele tatt.

Skrevet

Ring til politiet.

Det e 10 000 i bot for å sende opp raketter andre tidspunkt enn etter 18 på nyttårsaften uten tillatelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...