Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har et lass med godteri (og noe vondteri), men ingen har kledd seg ut, ringer på og synger en julesang for meg?!?! Har jeg bestilt fra feil sted i år? Er det for kaldt kanskje? *furteleppenedpåknea*
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Her sier de at ungene har sluttet å gå julebukk. De går Halloween og det rekker visst med det;)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2009 Det er TRIST fordi julebukker må faktisk synge en sang (eller gjøre seg fortjent til godteri) i motsetning til Halloween.
Monajenten Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Seriøst? Det er jo ikke nyttårsaften i dag da, er jo ikke før i morgen det kommer julebukker?!
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Vi brukte å gå i romjula. Har hørt at det mange steder er vanlig med Nyttårsbukker, men det var (er) det ikke her. Vi gikk enten 3./4. eller 5.juledag
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Her brukte vi også å gå julebukk i romjula. Begynte 3.dagen og kunne gå helt til nyttårsaften om vi ville. Men har aldri hatt besøk av en eneste julebukk etter jeg flyttet hjemmefra. Men sønnen min og vennene hans sier det jo så fint at når de går julebukk så må de jo faktisk GJØRE noe, det slipper de jo ved halloween:......................................................................
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 I bergensområdet er det på nyttårsaften man går nyttårsbukk. Ingen julebukker her ) Veldig forskjellig rundt om i landet.
Glad_mor_85 Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Julebukker er i romjulen, og nyttårsbukker i morra. her ihvertfall. Har hatt besøk av to i år. en 4 dager før jul og igår.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2009 Her på Østlandet er det ikke vanlig med nyttårsbukk. Julebukk er noe man går i romjulen her. Så "seriøst" er det faktisk mulig å etterlyse de nå ja:o)
Mrs. Kaizer Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har nettopp vært ute og følgt mine gutter rundt i gata. Og vi har hatt besøk av mange julebukker i hele romjulen vi. Er så koseligt atte.. Liker det mye bedre enn halloween.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. desember 2009 Så bra, Solsikke og 3 smånisser<3 Det er koselig med julebukk:o) En tradisjon jeg mener vi bør ta opp igjen. Ikke er selve tradisjonen så forbasket gammel heller, men den er norsk og vi har så få at dem vi har bør vi ta vare på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå