Gå til innhold

HALLO??? Er det noen julebukker der ute???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lass med godteri (og noe vondteri), men ingen har kledd seg ut, ringer på og synger en julesang for meg?!?!

Har jeg bestilt fra feil sted i år? Er det for kaldt kanskje?

*furteleppenedpåknea*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sier de at ungene har sluttet å gå julebukk. De går Halloween og det rekker visst med det;)

Skrevet

Det er TRIST fordi julebukker må faktisk synge en sang (eller gjøre seg fortjent til godteri) i motsetning til Halloween.

Skrevet

Seriøst? Det er jo ikke nyttårsaften i dag da, er jo ikke før i morgen det kommer julebukker?!

Skrevet

Vi brukte å gå i romjula. Har hørt at det mange steder er vanlig med Nyttårsbukker, men det var (er) det ikke her.

Vi gikk enten 3./4. eller 5.juledag

Skrevet

Her brukte vi også å gå julebukk i romjula. Begynte 3.dagen og kunne gå helt til nyttårsaften om vi ville. Men har aldri hatt besøk av en eneste julebukk etter jeg flyttet hjemmefra. Men sønnen min og vennene hans sier det jo så fint at når de går julebukk så må de jo faktisk GJØRE noe, det slipper de jo ved halloween:......................................................................

Skrevet

I bergensområdet er det på nyttårsaften man går nyttårsbukk. Ingen julebukker her :o)

Veldig forskjellig rundt om i landet.

Skrevet

Julebukker er i romjulen, og nyttårsbukker i morra. her ihvertfall.

Har hatt besøk av to i år. en 4 dager før jul og igår.

Skrevet

Her på Østlandet er det ikke vanlig med nyttårsbukk. Julebukk er noe man går i romjulen her.

Så "seriøst" er det faktisk mulig å etterlyse de nå ja:o)

Skrevet

Jeg har nettopp vært ute og følgt mine gutter rundt i gata. Og vi har hatt besøk av mange julebukker i hele romjulen vi. Er så koseligt atte.. Liker det mye bedre enn halloween.

Skrevet

Så bra, Solsikke og 3 smånisser<3

Det er koselig med julebukk:o)

En tradisjon jeg mener vi bør ta opp igjen. Ikke er selve tradisjonen så forbasket gammel heller, men den er norsk og vi har så få at dem vi har bør vi ta vare på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...