Gå til innhold

Kan ikke bare biomor holde seg til samversavtalen? Arg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambos datter er hos oss annenhver onsdag-mandag (ca 40 %).

Foreldrene bor 40 min unne hverandre, og konfliktnivået er høyt. Datter ønsker primært og bo hos mor ettersom skolen og vennene er der..

Moren prioriterer i hovedsak kun egne behov. Prøver å bytte på dager ved en hver andledning, klager over at hun ikke har nok fri etc. (Moren jobber ikke og har ikke flere barn!) Vi har tilbudt datter (tennåring) å flytte hit, men hun trives godt med venner og området hun bor i..

All bytting og forsøk på bytting fra mors side, er svært anstrengende og skaper mye konflikt mellom foreldrene, samt ødelegger våre planer. (Både planer med og uten hans datter). Også småting som henting og levering i bgh. som far ikke har mulighet til når datter plutselig er her.. Ergo må alle mine planer endres, så jeg både leverer og henter..

Ikke kan hun spørre på en fin måte når hun skal bytte heller, eller i god tid. Senest i går skulle hun bytte, og da på 30 min. varsel.

Bytter gjerne en sjelden gang, og når det er god grunn, men for at mor skal ta seg (enda) en fest, eller for at hennes kjære skal slappe av er uakseptabelt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var den ene siden av saken.

Lurer på hvordan innlegget hadde vært om biomor (eller bare "mor" som jeg kaller det for) hadde skrevet det? :D

Skrevet

Hvem er biomor? Mener du den eneste moren barnet har?

Skrevet

Nå har man vel gjerne bare en mor da, med mindre man er adoptert....

Biomor er den moren barnet kom ut ifra... den barnet deler dna med... det ekke' så vanskelig om du bare prøver!

Skrevet

Hvorfor skrive seks bokstaver, tre som er fullstenidg unødvendige, for å beskrive et menneske hvis rolle er helt åpenbar hvis du skriver mor?

Skrevet

Når det er snakk om en tenåring; hvorfor hindrer dette far i å hente og levere i bhg?

Skrevet

1. Mor og far burde virkelig få snakket ut om alle konfliktene.

2. Hvorfor kan ikke far hente og levere i barnehage når datter er en tenåring?

3. Hvorfor er det så ille å hente og levere selv?

Skrevet

1. De går til megling, men ender meg full krangling hver gng

2. Når han skal kjøre datter til skole 45 min unna, så er ikke bgh. åpnet når han må dra. Han må hente henne henne hjemme etter jobb, så når han heller ikke bhg.

3. Jeg både henter og leverer 3-åringen med største glede i bhg, men det hender at jeg har sene eller tidlige møter med jobben, eller møter ute av byen.. Dette legger jeg alltid til perioder hvor bonusdatter ikker er hos oss.

Undrer meg virkelig at dere synes det er ok å bryte avtaler på en slik måte.. Går jo ut over datter som ofte har laget avtaler med venniner som må brytes, fordi un brått skal til oss.

Både jeg og far gjør alt i vår makt for at det skal være smidig for alle parter når datter er her.

Vi hjelper også gjerne mor, såfremt hun sier fra i god tid.

Saken her er at mor tror vi er "avlastningshjem" for å dekke hennes behov, ikke barnets :-(

Skrevet

Kanskje du og mannen din skulle kjørt hardt på å holde dere til samværsavtalen? Hvis det ikke fungerer å gjøre små endringer av og til, så ville jeg kjørt på med nulltoleranse, slik at hun vet at det ikke nytter å prøve å få seg ekstra fri når det passer henne. Det må være fint for både dere og barnet og holde dere til en avtale slik at alle vet hva en har å forholde seg til?

Mannen din skal vel også betale mindre barnebidrag når dere har barnet oftere?

Skrevet

Fordi hun er egoistisk når det gjelder egen fritid og egen fleksibilitet. Fordi hun vet det er vanskelig for dere, hun vet det skaper konflikter mellom dere. Og fordi hun ønsker å vise makt ovenfor samboeren din. Da blir du sur, og så får hun makt til å ødelegge inne i deres hjem.

Samværsavtaler er til for å holdes. Dere kan tilby mer samvær, og dere kan tilby jnta å bo hos dere.

Det er litt av en kabal som skal gå opp med henting og levering, jobb og hjem. Samt eventuelle sosialeting en selv ønsker å være med . Vi kan ikke drive å finne på krøll, da blir det rokkeringer i lang tid fremover. Og det gjelder kun våre egne barn.

Sett hardt mot hardt! Fleksibilitet er ikke så forbaska bra i alle tilfeller. Ikke bra for barnet som blir kasteball heller.

Skrevet

Men herregud da dame. Hvis det skaper så utrolig mye problemer for dere når mor vil bytte dager, hvorfor i all verden sier dere ikke bare NEI da? Hvis mor spør, og det ikke passer for dere, så si nei, det passer ikke. Hennes problem.

Skrevet

Naturligvis svarer vi oftest nei... Kan ikke bytte flere dager per uke, på kort tid..

Ender hver gang med masse beskyldninger om far som ikke bryr seg etc. Noe som overhode ikke stemmer...

Null tolleranse har vi også forsøkt, men da får hun datteren til å spør, eller ringer foreldre til min sambo for å si at far ikke bryr seg.. (Ikke at de tok det så tungt, for de vet hvor manipulerende hun er).

Naturligvis er det ok å spørre, men trenger ikke å lage en stor scene hver gang hun ikke får tvinnet oss rundt lillefingeren..

Siste år kom hun lille julaften og ville ha datter julen i stedet for nyttår, ettersom hun i siste liten hadde fått invitasjon til en fest...

Tilbake til null tolleranse nå!

Skulle bare så inderlig gjerne ønske at vi kunne sammarbeide bra, til alles beste..

HI

Skrevet

Ja, dere får bare tanke på ungen og kjøre med nulltoleranse.

Det går jo an å si fra til henne at dere ikke kommer til å foreta byttinger fra nå av pga alt styret det fører til. Så går nå det an å si fra til foreldrene til mannen din om dette også, slik at de er enig i det med nulltolleranse når hun ringer dem.

Håper at det roer seg snart da, lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...