Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Laget noe indisk-tandoori inspirert kylling og grønnsaker, og er tom for ris. En time til middagen serveres, noen som har tips til kjapt nan-brød eller annen erstatning for ris? (aner ikke hvor lang tid det tar å lage nan, har aldri prøvd...)
frk Nilsen Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Linser passer godt med indisk Nan har jeg ingen hete tips på... Søk på forskjellige matprat-sider, der er det sikkert noen tips :-)
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 nan skal heve i 3-4 timer, så det er ingen god idé. Du har jo grønnsaker og kylling, hva skal du med de ekstra kabohydratene for, egentlig? Vi bruker ikke ris, lager av og til nanbrød selv.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Hehe... jeg har en håndverker-mann som kommer sulten hjem fra jobb.... kylling og grønnsaker uten noe tilbehør faller nok ikke i så veldig god jord, for min egen del er det ikke så viktig:) Linser har jeg heller ikke, sjelden vi bruker det... Har ringt og bedt ham kjøpe ris på vei hjem, og forberedt ham på at den må kokes før middag, så det går nok bra... Fant flere nan-oppskrifter som så gode ut mens jeg prøvde å finne på noe lurt da, skal prøve meg på det en dag jeg har litt bedre tid:)
Kongeørna Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Lag foccacia-brød! Rørs sammen mel (fint og grovt, eller bare fint), olje, salt, gjær, vann. Hev i en halv time, stek ved 200 grader i 20-25 minutter
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Grøtris blir som vanlig ris når du koker det i vann i stedenfor i melk....
frk Nilsen Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Kan han ikke kjøpe med noen nan-brød eller pita fra butikken da? de fleste butikker har jo noe som er ok :-) Pensle de med litt hvitløkssmør og koriander og gi de 4-5min i ovnen så blir de ganske gode
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå