annabe36 Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 blir jo litt stressa over å skulle være "livets vokter", tror jeg har en lite aktiv baby i magen. I dag har jeg ikke kjent noe i det hele tatt, har akkurat forsøkt sterk saft-trikset og kjenner likevel svært lite. Et lite dytt er alt jeg har fått- er det nok ?
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Er i samme situasjon, er 31 uker nå. Kjenner litt liv nå, men det er nesten første gang i dag.... Merker stor forskjell på aktiviteten nå og hvordan det har vært tidligere..-. Så vurderer sånn frem og tilbake med å ringe føden for å høre!
Tremo Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Da jeg var vedig bekymret her for noen uker siden (var vel i uke 33 eller noe), fikk jeg tips fra legen som tok ultralyd på meg om å kjenne etter noe sånt som 15 bevegelser(ikke nødvndigvis spark, altså!) i løpet av 3 timer.Da skulle alt være ok. Ellers så er det bedre å troppe opp på føden og sjekke en gang for mye enn en gang for lite.
ღMadame_mim ღ Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 jeg er i uke 32 nå, og jeg kjenner til tider lite liv. Jeg har funnet ut at så lenge jeg kjenner litt liv er det ok. Babyene sover jo like mye nå som når de kommer ut og det er faktisk store deler av dagen. Jeg har også funnet ut at hun er stort sett mest aktiv ganske sent om kvelden. Jeg tar det med ro hele dagen angående liv, men kjenner jeg ikke noe sent om kvelden dytter jeg litt på magen og får da som regel kjapt svar. Jeg får sjelden respons dersom jeg drikker eller spiser noe søtt, slik at jeg synes det fungerer mye bedre å dytte litt på magen :-)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Jeg ringte føden jeg, og siden jeg bor så nærme, så tok de meg inn for en sjekk. Så da ble det ctg og ul. Alt var bra! Hun kom med noen bevegelser og spark mens jeg lå der, sjekket navlestreng, og hjertet. Nå er det rolig igjen inni her, men greit å få det sjekket, og de var super hyggelige. Jeg måtte bare ringe de igjen hvis det skulle være noe Så ikke vær redd for å ringe hvis dere er hjemme å gruer, jeg er så redd for å virke overhysterisk, men huff, hvis det faktisk skulle vært noe galt, og jeg har unnlatt å oppsøke hjelp, BARE fordi jeg var redd for å være overhysterisk, kunne jeg ikke akkurat tilgitt meg selv, så nei, heller en gang for mye enn en gang for lite!
Tabitha Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Å passe på om det er 15 bevegelser i løpet av 3 timer blir man bare psykotisk av. Tar fra en hele gleden ved svangerskapet...
vannmann_81 Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har vært til kontroll i dag pga lite liv, og fikk beskjed om at det er veldig mange babyer som endrer bevegelsesmønster mellom uke 29 og 34, veldig mange tar kontakt med klinikken pga dette i disse ukene. Alt var i orden hos meg, men det er bedre å sjekke en gang for mye. Gutten min hadde snudd seg, og jeg kunne ikke kjenne bevegelsene til tross for at sparketest viste spark, og ultralyd helt tydelig viste hikke. Tidligere har jeg kjent disse bevegelsene veldig godt. Ble sendt hjem igjen med streng beskjed om å ringe igjen dersom jeg ble bekymret igjen.
annabe36 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 30. desember 2009 Takk for svar alle sammen, det er sikkert slik at hun har rolige dager og kvikner til litt mot kvelden. Fikk etpar-tre betryggende spark nå men langt fra 15 på tre timer (eller hva det nå var som var minimum). Merket veldig mye mer sist svangerskap, til tross for at gutten som kom sov over 20 timer i døgnet den første tiden. Om jeg ikke kjenner noe særlig i morgen formiddag tar jeg kontakt m jordmor eller føden som dere anbefaler. 38 fullgåtte uker i morgen, så det er sikkert trangt der inne, men litt mer fres kan man vel forvente! Godt å høre at de er imøtekommende, jeg er litt redd for å plage travle helsepersonell med ubetydeligheter!
vannmann_81 Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Ingenting er ubetydeligheter når det gjelder de små skattene våre. Og helsepersonellet er der for å hjelpe oss De gir gjerne råd på telefon, og ønsker de å sjekke det nærmere ber de deg komme innom.
Miranda01 Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Da jeg var rundt 31 uker så roet det seg veldig mye der inne! Husker det var en dag jeg satt å grein og grein fordi jeg ikke hadde kjent noen bevegelse og sendte samboer overalt for å få tak i noe man kunne høre hjertelyd med, men det var totalt unødvendig, for senere så kjente jeg et lite dytt allikevel:) Rundt den tiden så er det mange babyen som roer seg fordi det begynner å bli så trangt der inne, også kan de ha veldig aktive dager og hviledager, så du trenger absolutt ikke å stresse eller bekymre deg. Jeg skjønner deg veldig godt! Men det er helt normalt:)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Her er det i hvertfall unormalt om jeg skulle ha kjent 15 bevegelser i løpet av 3 timer.... Merkelig å påstå sånn... Jm sa også at hun kan ha forandret leiet, så derfor at en ikke merker bevegelsene, hun sa at det var veldig bra en kommer inn til kontroll, det er mange som bor så langt unna, også vil de ikke komme inn på føden for en sjekk, så må de prøve å sitte der å gi råd pr tlf. Så i dette tilfelle var de glad for at de kan sjekke det ut.. For er det noe de tar alvorlig, så er det nettopp det! Er jo eneste "garantien" vi har for at alt er bra, er jo bare vi som kan kjenne etter! Så ring i vei, og kan nesten garantere at du ikke blir sett på som hysterisk! Legen sa han likte ansvarlige mødre, hehe, så da følte jeg ikke så veeeeldig på at jeg tok kontakt for å si det sånn... Masse lykke til, alt er nok i skjønneste orden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå