Gå til innhold

Bekymret over blødning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått så lenge og sett frem til å bli ferdig med første trimester, føler liksom at man er over på trygg grunn da. Men så i dag blør jeg... Har ikke vondt i det hele tatt, og det er jo litt rart. Hadde en sånn blødning forrige uke også. Snakket med legevakt da og fikk bare beskjed om å ta det med ro og se det an, men fikk ikke tak i fastlegen min. Det gjorde jeg heldigvis i dag, så i morgen skal jeg på kontroll på gyn for å se om det er liv der inne.

Er 12 + 6 i dag. Blødningen er bare friskt blod, ikke noe slim, så det minner ikke om menstruasjonsblødning i det hele tatt. Jeg er fryktelig bekymret og tenker selvfølgelig at det ikke er noen sjanse for at det fortsatt er liv der inne... men jeg har altså ikke noe vondt i det hele tatt. Er det noen andre som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring på føden du, så får du komme inn til sjekk :)

Jeg blødde da jeg gikk med minstemann i huset, men det var bare litt.... Så da ringte jeg å fikk komme inn på UL.... Alt var bra til meg, han sitter no her å krangler med søsteren sin nå hehe :)

Masse lykke til... :)

Skrevet

Føyer med til med: ring føden din hvis du er for urolig til å vente til i morgen.

Jeg har hatt smertefri blødning et par ganger med friskt blod - det var rett og slett fordi jeg hadde hatt sex og noen blodkar hadde sprukket pga økt blodtilførsel til underlivet mens man er gravid. Men første gangen ringte jeg føden for å få svar helt klart!

Skrevet

Jeg var 12+ 5 søndag, og alt har vært så fint til nå. Og jeg var som deg veldig lettet over å være over den magiske 12 uke. Men søndag kveld skulle jeg bare på toalettet, da rant det plutselig masse friskt blod. Jeg ringte legevakten, men fikk beskjed om at det eneste jeg kunne gjøre var å ta det med ro.Jeg hadde ikke smerter i magen, bare litt murringer.Det fortsatte å blø til neste formiddag, da stoppet det opp, men har siden hatt brun utflod, også på papiret etter dobesøk. Jeg var helt sikker på at alt håp var ute og at det ikke var noe liv.I går var vi på en allerede oppsatt ul, jeg turte ikke titte på skjermen før jordmor sa at her banker hjertet ja ;-) Så der fikk jeg se en veldig aktiv krabat med fin hjerterytme. Så det er tydeligvis mulig å få blødninger, og alikevel er alt helt fint . De kunne ikke si hva som gjorde at jeg blødde, men fikk beskjed om å stresse ned litt :) Håper alt er vel hos deg også !

Oppmuntringsklem

Skrevet

Hei...

Noen er uheldige å mister etter uke 12..noen bare blør..andre blør ikke i det hele tatt!

Jeg har selv hatt blødninger i HELE svangerskapet..blør hver dag...ikke mye men nok til at jeg er sykmeldt med litt bekymring i kroppen!

Har vært på 2 UL å skal på privat UL 12.januar!

Alt er bare bra å noen er faktisk så uheldige å måtte gå med småblødninger sånn som jeg gjør nå..

Jeg blør helt ferskt å rent blod..jeg slipper heldigvis unna bind siden jeg ikke blør annet enn når jeg er på toalettet å tisser.

Men anbefaler deg å bruke bind i dag å se ann mengden med blod å hele tiden ha en dialog med føden for å dobbeltsjekke om du ikke burde komme inn i kveld..

For om du blør mye å det kommer ofte kan det også være tegn på at andre ting skjer!

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Gjør godt å høre at det er flere som har vært borti lignende men at det har gått bra. Jeg tar det nok bare med ro i kveld tenker jeg og drar til kontroll i morgen (befinner meg selvfølgelig tre timer unna sykehuset). Har litt murrende vondt i magen, men det har jeg hatt helt siden jeg ble gravid, og det er bare blod når jeg er på toalettet og tisser. Har på meg bind, men det har ikke kommet noe der siden blødningen først oppsto. Håper på at det bare er et blodkar som har gått, slik som noen andre hadde opplevd. Slik som blødningen ser ut så kan det godt være noe sånt. Tusen takk for tips og oppmuntringer. Skal holde dere oppdatert etter kontroll i morgen, inntil da bare krysser jeg fingrene for at alt er bra med det lille nurket mitt.

Skrevet

Heia!

Æ har hadd det nu . eller va vel 21 eller 22 des..

ringte legen me en gang å fikk time å haste ul.

Alt bra me den lille, men morkaka ligg litt langt ned, det gjorde den fremdeles i dag ( hadde ul ) men han va ikke bekymra for den hadde trekt sæ litt lengere opp, bare ikke så langt som den skulle vært..

Har sex forbud da.. å ingen tukkling i område ellers!! haha!!!

Men det e godt å få det sjekka.. for det e kjempe herslig!

Skrevet

Hei alle sammen :)

I dag har jeg vært på kontroll på gyn avdeling, og alt er bra med det lille vidunderet mitt. Blødningene har nok kommet fra sprukne blodkar i livmormunnen, og jeg kan regne med at jeg kommer til å blø igjen siden jeg nå har blødd ganske mye flere ganger, men det har altså ingen sammenheng med fosteret og medfører ingen fare for abort, så lenge jeg blør bare sånn friskt blod, og ikke har vondt i magen.

Det var så godt å se den lille på skjermen som sprellet og vinket til mamma'n sin. Gjett om jeg er glad!!!

Skrevet

Det va fint å høre!! :-)

Da blir det et herlig nytt år!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...