Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Jeg var på ul i dag, og så hjertet slå. Noe jeg er utrolig glad for, men jeg er litt skeptisk nå. Jeg skal i følge mensen være 7 uker i morgen, men målene var 3-4 mm. Det vil tilsvare ca 5 uker, og det betyr at jeg vifkk postitiv test samtidig som eggløsning, rett etter eller før....????? Dette gir ikke mening for meg. Enten så er det noe galt med babyen, eller noe galt med kroppen min. For jeg kjønner virkelig ikke dette her. Kan noen vær så snill svare meg hva dere tror og om noen hadde opplevd noe lignende ville jeg blitt veldig glad om dere kunne svare.
It's all about me Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Det er ultralydene som blir gjort rundt uke 17-18 som er de mest nøyaktige, før og etter det vokses det i rykk og napp og forskjellig fra unge til unge. Derfor skal terminer før det tas med en klype salt. Jeg var på tidlig ul og fikk vite jeg var 7 uker, på den ordinære ble dette justert med over 1.5 uke. Terminer på tidlig ul er bare ca, VELDIG ca.
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. desember 2009 Jeg håper bare at alt er som det skal... Huff hater dette her...
Gjest ->>- Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Slike mål er ikke nøyaktige. Man kan godt ha 2 mm i uke seks og fire mm i uke syv. Dessuten er det rimelig sjelden å se hjerteslag før ca seks uker. At du er bare fem uker på vei er dermed direkte usannsynlig, og ul-termin kan godt samsvare noenlunde med menstermin.
jordbærsjokolade Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Kanskje du har regnet fra siste mens første dag og legen har regnet fra befrukning? Da stemmer det jo med at fosteret er 5 uker og at du er 7 uker gravid (for de to ukene før du ble befruktet teller jo også)
MiniMeAndMe+spire Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Ja ikke tenk på dette! Som pila sa, de ser sjelden hjerteslag før uke 6.. det er vel et minimum.. kos deg med lille!!! Hvorfor tok du tidlig ul bare for å spørre? (gjorde det selv med minsten, for aaaante virkelig ikke hvor langt jeg var på vei pga sa) KOS DEG MASSE med graviditeten!!!
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 30. desember 2009 Jeg var på tidlig ul fordi jeg har hatt smerter som legen min var bekymret for. Så jeg ble sendt på ul for å sjekke om det var utenfor livmor. Noe det da iallefall ikke var. Så jeg har gått i jula og vært bekymret, og nå ble jeg ikke mindre bekymret. Heldigvis slo hjertet om ikke annet. Hvis ikke ville nok dette vært slutten... Tusen takk for svar, jeg skal se om jeg får roe meg litt ned, selv om det ikke er enkelt. Babyen er virkelig ønsket:) Og ja jeg tenkte det samme angående at han mente at babyen var 5 uker, men nei, jeg spurte nemlig. Dessverre begynte ikke målene i forhold til eggløsning og positiv test å slå meg før jeg kom ut derfra. Men krysser fingrene.
Gjest ->>- Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Du har ganske enkelt vært hos en merkelig gynekolog, dersom vedkommende konstaterte fem ukers svangerskap etter å ha sett hjerteslag.
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2009 Ja,jeg vet ikke jeg. Men kjenner jeg er fryktelig skeptisk til at den er så liten...
Prinsesse_og_prins<3 Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 30. desember 2009 tusen takk skal dere alle ha for svar:) Så får jeg bare roe meg og tenke positivt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå