Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 På besøk i jula med min gutt på 1 måned. Er det normalt at man spør barnemoren: "Kjenner du henne igjen..?" når hun kommer for å ta barnet ut av bestemorens armer? Jeg synes det er litt snålt, men er det bare jeg som er snål kanskje?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Hæ? Hvem kjenner hvem igjen?? Uansett: Høres ut som en fillesak, ja
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Hvem var det du skulle kjenne igjen?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Om det du tenker på her er at svigermor spør babyen på spøk: "kjenner du igjen hu der?" om barnemoren så er det faktisk en helt vanlig kommentar av samme type som:"Næmen, ser du hvem som kommer der?", "Ja, der var det vel et kjent fjes tenker jeg?" osv osv i uendelige varianter.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Hun (svigermor) spør barnet (sikkert retorisk...) "kjenner du henne igjen?" om meg (barnets mor) En fillesak ja. Kommer an på om hun mente spørsmålet retorisk eller ikke... Merker jeg er utrolig overfølsom nå! Og det er utrolig irriterende! HI
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Uff, alt man skal irritere seg over, hihi! Du er en smule overfølsom ja
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Det der er jo noe "alle" gjør i en slik situasjon. En liten spøkefull bemerkning for å "prate" koslig med babyen og være med på å forberede babyen på at den skal ut av et par armer og over til mors armer igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Hvorfor reagerer du på det HI? Hva mener du?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Er det rart at enkelte har dårlig forhold til svigermor sier jeg bare, når svigerdøtre får til å tolke en slik kommentar negativt? Det der er jo helt vanlig for hvem som helst å si i en slik situasjon.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 det er noe hu bare sier.. noe samme som "hvem er det der?" det sier min mor.. å da bli jenta spinnvill når hun ser meg:) men hun er 4 mnd da..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Jeg synes du er litt snål, ja. ;P
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 Ja, det er en filleting! Men absolutt noe jeg selv ville irritert meg over.... haha
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #13 Skrevet 30. desember 2009 Utrolig tåpelig av svigermor å si, og jeg hadde mulig irritert meg også. Kommer litt an på tonefall og setting, og hvordan svigermor er ellers.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #14 Skrevet 30. desember 2009 Hehe, nå er du ekstremt overfølsom, HI Dette er noe ei bestemor kan finne på å si bare på tull til en baby! Ikke noe å ta seg nær av. Husker godt min farmor holdt sitt første oldebarn, og ga han tilbake til mannen min, og så begynte babyen å gråte. Da sa farmor "neimen, klyper pappa deg!" Selvsagt bare på tull! Nå må dere slutte å ta dere så nær av absolutt alle småting!! Skaff dere litt hardere hud, jenter! Ellers får dere det trasig ellers i livet også.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 30. desember 2009 #15 Skrevet 30. desember 2009 Helt normalt at man "snakker for" små barn på denne måten. Kunne godt gjort det samme selv.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #16 Skrevet 30. desember 2009 Hvis min svigermor har sagt det til meg på den samme nedlatende måten hun kommenterer andre ting på hadde jeg også tatt meg nær av det. For hun bruker slike små stikk hele tiden som hersketeknikk. Altså ikke som en enkelt kommentar, men småkommentarer hele tiden som er ment for å holde meg nede.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #17 Skrevet 30. desember 2009 Hårsårhet å ta seg nær av akkurat dette.Og hvis noen sier sånne ting hele tiden, besøker man ikke sånne mennesker, evt sier fra at sånne frekkheter vil man ha seg frabedt, hvis man vet det er spydigheter. Men dette eksempelet er virkelig uskyldigheten selv.Ærlig talt.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #18 Skrevet 30. desember 2009 Kjære deg, du irriterer deg da ikke over en slik bemerkning ? Er det mulig ? Jeg gruer meg til å bli svigermor, stakkars svigermødre......!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå