***lykkelig mamma*** Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Hei, Er endelig kommet over i 2. trimester, og det føles bra. Har mistet to ganger før, så har vært veldig redd den siste tiden. Har vært på tidlig UL 2 ganger og fått beskjed om at denne gangen går det bra! Men angsten slipper ikke helt tak, noen som føler det samme? I går kveld hadde jeg noen sterke smerter i magen, men bare om jeg gikk eller stod, satte jeg med ned, så forsvant smertene??? Har ingen blødninger, men kjenner angsten sitter godt i magen.. Noen som har opplevd liknende?
snuppe<3mai10 Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Kan det være muskulære spenninger i magen pga. angsten for å miste? Jeg hadde smerter/ubehag nederst i magen like før jul. Det var samme her - bare når jeg gikk eller stod, forsvant når jeg satt eller lå. Fikk tips om at det kunne være urinveisinfeksjon, så jeg leverte urinprøve hos fastlegen. Det viste seg å være noe utslag på prøven, så de ville sende den til videre analyse. Siden har jeg ikke hørt noe, så regner med det ikke er noe galt. Ubehaget har gått over også. Har tenkt at det kanskje var ligamenter som ble strekt pga. den voksende magen (er rundt 19 uker). Ellers føler jeg meg til tider ganske oppblåst pga. treg fordøyelse, det kan også gi magesmerter.. Sannsynligvis er det ikke noe å bekymre seg over (ul viste jo at alt var bra!), men dersom du er veldig urolig ville jeg snakket med fastlege/jordmor om det.
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 æ har å hadd ondt i magen nu de siste dagan.. Men va på ul i dag ( orginal) og alt va nu fint me baby! eneste morkaka som ligg litt langt ned enda.. men sitt nu eller ligg når det står på å det hjelpe! håpe alt går bra for deg den her gangen!! :-) men det virke som ganske mange har hadd litt ondt i magen nu å da..
***lykkelig mamma*** Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2009 JA, får håpe at det går over! er også litt redd pga vi har fortalt det til venner og familie i jula, blir jo veldig dumt hvid det skulle gå galt denne gangen! Jeg har bedt fastlegen min om å ringe meg, sikkert bare ett dumt spørsmål, men om han kan roe ned redselen min, så er jo det også bra! Jeg krysser fingrene. Får dere smerter i magen om dere nyser?? Det gjør jeg, og det er skikkelgi ubehagelig!
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 ja men det e bedre å få det sjekka en gang for mye tenke nu æ ! det e jo tross alt babyen våres det e snakk om ! har ikke smerta når æ nys.. kor langt e du på vei ?
***lykkelig mamma*** Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2009 Jeg er i uke 12. Regner med det er helt normalt, Har jo nesten konstant "mens" murring i magen, så det er nok helt sikkert min voksende mage som gir beskjed! Har mistet i uke 11 (da var det dødt fra uke 8) og i uke 6 tidligere, så er nok derfor jeg er så nervøs hver gang jeg kjenner noe.
Fifrildi Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Jeg får vondt når jeg nyser, det har jeg fått siden ganske tidlig, er nå uke 23. Akkurat som et smertefullt knip på en av sidene nederst i magen, jeg tror det er ligamentene som får et nøkk. Hadde mye smerter nederst i magen rundt overgangen til 2. trimester. Hjalp å gni der samt å slappe av, det var visst ligamentene som strakk seg og livmoren som flyttet seg og utvidet seg. Hvis magen din blir hard i tillegg kan vi snakke om kynnere som for meg tidvis har vært så vonde at jeg har stått dobbeltbøyd. Det har vært kroppens signal til meg: "legg deg ned dumme førkje som tror hun kan pusse opp og flytte som om hun var ugravid"
ønsker en liten en til Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har også hatt det veldig likt som Fifrildi beskriver, og har tatt noen av de smertene som et litet signal om at jeg kanskje burde roe litt ned. Får virkelig håpe alt går bra med deg denne gangen, men prøv å ikke stresse eller bekymre deg, for det er ikke bra det heller. Spør derfor legen eller JM en gang for mye enn for lite så kan det kanskje bli lettere for deg å slappe av hvis du har fått bekreftelse på at alt er normalt. "Fordelen" din kan faktisk være at legen din tar deg mer seriøst da du har den bakrunnen du har, enn hos andre jeg har hørt om som har blitt avfeid med at de bekymrer seg for "alt og ingenting". Legen min er heldigvis utrolig snill og virker som han hører på alt jeg sier og forsøker (så godt han kan) å forklare hvorfor det jeg føler faktisk er ganske normalt.
nicki82 Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Jeg fikk ubehag da jeg hadde sex igår...kjentes som om det var masse luft i magen, og sexen hjalp ikke på. Noe sier meg at jg burde bekymre meg, samtidig så føler jg at jg er litt sliten til å bekymre meg. Her er det bare å velge hva jg skal bekymre meg over at jg har valgt å ta avstand fra bekymringen til hverdagen starter.... Kjenner samtidig det bobler litt i magen. Kan ikke si om det er luftbobler i magen / tarmene som jobber eller om det er det lille underet til meg og sambo som spreller. Virker som om smerter i mage ikke er så uvanlig : )
***lykkelig mamma*** Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 31. desember 2009 Takk for mange svar, regner med det er helt ufarlig, har jo ikke hatt noen blødninger i det hele tatt. Fikk pratet med legen min i går som fortalte meg at 9 av 10 kvinner som har kommet så langt som meg som opplever ubehagelige smerter eller liten blødning går det helt fint med. Har en utrolig god og dyktig fastlege. Han skrev ut rekvisisjon til vakthavende gynekolog i tilfelle jeg skulle fortsette med smerter over nyttårshelgen og ingen plass og henvende meg utenom legevakta. Så skulle jeg bli veldig i tvil, så kan jeg oppsøke sykehuset. Det er veldig betryggende. Har ikke hatt smerter som var lik de jeg hadde for to dager siden, så tror ikke det er noe å bekymre meg over. tror kanskje jeg har pådratt meg en liten urinveisinfeksjon da, så har ringt til sykehuset, og venter nå på at en gynokolog skal ringe meg tilbake. Føler meg trygg med at jeg får snakke med fagfolk når jeg trenger det. Godt nyttår alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå