Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 jeg er på overtid 3 dager i dag. nå har jeg gått gjennom helle lista for å prøve å sette i gang fødselen, men ingenting sjer!! har prøvd bringebærbladete, sterk mat, gå i trapper, hoppete veier, sex, kanel og masse andre tips jeg har les om, men ingen fødsel eller noe som helst sjer.. greit nok at jeg bør være talmodig og bare la dette gå sin gang, men det som er frustrerende er at jeg har ikke engang kynner, falske rier eller noe vondt/fødsel merkning i de hele tatt bare en aktiv baby.. har heller ikke noe blod, uflod eller slimpropp som har gått heller og ikke har jeg sett noe til de heller gjennom de siste måndene!! er dette virekelig normalt?? IKKE HA NOE KYNNER ELLER NOE SÅ SEINT!! og når jeg er på overtid har noen hat de slik og likevel fått babyen uten igang setting?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Jeg hadde ikke mye kynnere i det hele tatt, ingen slimpropp, bare en normalt aktiv baby og alt som før. Plutselig gikk vannet, to uker før termin! Jeg ante jo fred og ingen fare, og tenkte at jeg sikkert kom til å gå over termin... Til syvende og sist måtte jeg settes i gang likevel, siden riene ikke startet av seg selv etter to døgn - men fortvil ikke! Alt er mulig. Jeg har vel aldri blitt så overrasket i hele mitt liv som da vannet gikk, jeg hadde jo trodd at jeg kanskje skulle få litt forvarsel i form av slimpropp og kynnere etc - men neida!
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Babyen din kommer når den er klar. Alle får ikke kynnere, så du er nok av den sorten som ikke får det. Fordelen er jo at du slipper å lure på det når fødselen er i gang! Og du, babyen skriker ikke inni magen. Du har ikke såre brystvorter med babyen inni magen. Nattesøvnen er (faktisk) mye bedre nå enn den vil bli på mange måneder etter at babyen er ute. Nyt de siste dagene dine du!!! Du kan regne med at det vil gå enda noen dager, siden du ikke merker NOE nå. Heia heia! Lykke til, innen en uke er du mamma!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 ja det går ann. jeg prøvde alt. kjente ingenting tegn til fødsel. helt til jeg var 7 dager over!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 men kjære deg da... man er først på overtid når man er mer en 14 dager etter termindato!! termin er nemlig fastsatt dato +-14 dager!! babyen din kommer når han/hun, du og kroppen din er klar for det... selv om du er utålmodig så kan det hende at babyen din trenger noen flere dager. min datter kom 4 dager på overtid..altså 18 dager etter termindato... min sønn kom 11 dager før termindato...men var ikke for tidlig født av den grunn... vel lykke til de siste laaaaange dager, og spar energien din du, du trenger den til fødsel...kanskje kroppen din er sliten og trenger ro før fødsel setter igang....?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Prøvde også ALT som va å gav tilslutt opp. Fant ut jeg skulle nyte den siste tiden og to dager fullstendig avslappning begynte fostervannet å lekke. Måtte settes i gang grunnet dårlige rier og det ende u keisersnitt pga mini var stjernekikker men kroppen startet prossesen selv 10 dager etter termin. Mitt råd er å slappe av. Du trenger energien både under fødslen og i tiden etterpå. Jeg brukte 2.5 døgn og er GLAD jeg hadde overskudd til å holde ut så lenge
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 "men kjære deg da... man er først på overtid når man er mer en 14 dager etter termindato!!" det stemmer jo det, det er meget sjeldent att de lar noen gå mer enn 11-14 dager over termindato.. de aller fleste sier vel att de er over tidn når de er gått over termin! Når det er sagt, så hadde ikke jeg heller noen forvarsel med min første.. Vannet gikk 2 uker før termindato, og før det hadde var det ikke noe som sa att jeg snart skulle i fødsel.. lykke til snart har du bebien din:)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 da æ gikk me mathias så hadde æ heller ingenting før slimproppen gikk 5 daga etter termin. ..
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 jeg hadde det slik 8 dager over fødte jeg. Prøv å masser magen din... fra øverst og nedover. det gjorde jeg og fødte samme dag. Uvisst om det var grunnen. Lykke til.
Monajenten Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Jeg håper babyen finner det for godt å vente i to dager, jeg:-) Så slipper du å få kjeft fordi h*n er den yngste i klassen:-P
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Vil du ikke heller vente til vi er over i det nye året før du føder da? Jeg satt å knep igjen, og gjorde minimalt på denne tiden i fjor, for å unngså at noe skjedde. Bare slappet av og koste meg. Hadde termin 2. januar. Ville heller at gutten min ble født tidlig på året enn sent på året. Jeg hadde aldri tegn på at fødsel var i vente. Ikke en eneste murring, ikke en eneste merkbar kynner, ikke noe utflod. Ingenting. Gikk en uke over, og ble satt i gang. Hadde en kjempefin i gangsatt fødsel. Såg jo helst at den kom i gang naturlig. Men når fødselen ble så fin som den ble, gjorde det i grunn ingenting å bli satt i gang. Så mitt råd til deg er faktisk, nyt denne tiden, nå når du har all tiden for deg selv, det blir lenge til neste gang :-). Slapp av, ikke stress med å få i gang fødselen, nyt å sove. Du vil sikkert ikke høre på meg nå, men om ikke mange ukene/mnd vil du faktisk savne å ha en liten halvtime på egenhånd. Da vil du forstå hva jeg mente:-)
Tante Gustava Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 JEg merket ingenting før jeg var 13 dager på overtid, da kom gutten av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #13 Skrevet 30. desember 2009 Jeg hadde verken rier eller kynnere, eller andre fødselstegn. Plutselig skjedde alt på en gang. Sliproppen gikk da jeg var på do. Riene startet få minutter etterpå, og gutten var født fire timer etter første rie:) Riktignok fem dager før termin. Men slapp av, det skjer når det skjer. Slapp heller av og samle krefter til fødselen, det trengs:)
It's all about me Skrevet 30. desember 2009 #14 Skrevet 30. desember 2009 Kjente absolutt ingen tegn på modning, kynnere eller noe annet før dag 14 på overtid med veslejenta. Det var i tilegg nesten ett døgn etter at modingskapselen var satt. De 14 dagene føltes som hvilken som helst dag midt i svnagerskapet......bortsett fra at jeg var litt større og tyngre da...
2 små og en undulat Skrevet 30. desember 2009 #15 Skrevet 30. desember 2009 Med eldstemann hadde jeg masse kynnere, helt fra uke 25, han kom dagen etter termin. Med yngstemann hadde jeg kanskje 2 kynnere i løpet av hele svangerskapet, og jeg hadde INGEN tegn på at fødselen var like rundt hjørnet før dagen før jeg begynte med rier (4 dager før termin). Så fødselen kan plutselig starte selv om du ikke ser noen forvarslinger:) Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #16 Skrevet 30. desember 2009 Ja, NN 12:01, men faktum er at HI og 99% av alle på BiM og DiB bruker uttrykket "overtid" feil. Man burde heller si at man er x antall over termin, ikke at man er x antall dager på overtid. For den egentlige overtiden starter ikke før 14 dager etter termin. Uansett, jeg håper også du føder snart, men det hadde kanskje vært kjekt med et januarbarn i stedet for et barn født 31. desember, tross alt? Lykke til, uansett!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #17 Skrevet 30. desember 2009 Hadde heller ingen kynnere eller noe første gangen. Slimproppen begynte å gå på 8.dagen på overtid,dagen etter ver h*n født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå