Gå til innhold

Overraskelses bryllup=D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss når vi døper sønnen vår 28.02.10 problemet er at det skal døpes andre den dagen også. Dvs at vi ikke kan ha den planen om at faddere går først inn med han så kommer foloverne og etter kommer vi. Presten sa vi måtte døpe først også gifte oss.

Da er dette min ide:

-Vi har på vanelige pynte klær

-Døper sønnen vår som vanelig

-Tar noen bilder av Dennis, faddere og oss.

-Presten ber Dennis(sønnen vår) og hans familie gå inn i ett annet rom fordi vi vil ha bilde av ALLE gjestene våre med presten inne i kirka. Da kan de andre gjestene ta bilder og gjøre det de skal..

-Sambo, Dennis og jeg går da ett annet sted med folovere og fadder/brudepike-sven for å kle på oss ( det er da 5 stk som vet om dette, folovere nå mens fadderene som også skal være brudepiker/sven får vite det på dagen.)

-Foloverne får da beskjed av presten når de andre som døpes er gått sånn at de gir beskjed at familien kan gå inn i kirken og sette seg igjen.

-Dørene er lukket.

-Brudepikene/sven går først inn (usikker på om Dennis skal være med disse eller oss)

-Så Begynner brudemasjen og foloverne åpner døra, går ut og sambo og jeg kommer sammen ut rett etter de (evt da med Dennis på armen)

Hva syns dere om dette? Har dere noen andre ideer?

Festen etterpå er kun for Dennis, han er da 4 mnd så vi velger å ha en KJEMPE fest til sommeren når han er så stor at han fint kan ligge over hos noen andre så mamma og pappa kan ta seg noen øl;)

Vi skal først ha middags gjester, familie + noen få venner. blir ca 40 stk og senere på kvelden kommer alle vennene våre og vi fortsetter festen utover natten.. Blir ca 100 da tenker jeg=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal også ha overasskelsesvielse på dåpsdagen til barnet vårt.

Hos oss vil følgende skje:

Dåpen er i en ordinær Gudstjeneste i kirken. Presten og våre forlovere er de eneste som vet om dette. Presten har lagt det opp slik at det kun er vårt barn som skal døpes denne dagen. Vi stiller i vanlige penklær til dåpen, og i vår kirke skjer dåpen først i Gudstjenesten, så på slutten av Gudstjenesten tar jeg med meg barnet ut for å amme. Da kommer forloveren min til kirken med kjolen og brudepynten og møter meg i dåpssakrestiet. Der ammer jeg og smetter på meg brudekjolen og pynten mens Gudstjenesten blir ferdig, og presten ber dåpsfølget om å sitte igjen for fotografering av dåpsbarnet inne i kirken. Når menigheten er gått ut, går jeg rundt til inngangen til kirken, hvor min kjæres forlover har fått lurt ut min far (for å hjelpe han med noe i bilen) Så starter brudemasjen og jeg og min far kommer inn. Forloverene våre kommer inn bak alteret mens jeg er på tur inn hovedinngangen, og min kommende mann er da ved trappen opp til alteret.

Det vil nå holdes bare vielse, men vår førstefødte som ringbærer fulgt ved at organisten spiller en melodi vi setter pris på på piano.

Vi skal etter kirken og fotografering i kirken dra dit hvor festen skal holdes. Her blir det servert champagne med og uten alkohol når vi kommer. Huset vil være pyntet både til dåp og bryllup. Og vi skal ha todelt kake, en til dåpsbarnet og en til brudeparet, samt en bedre middag bestilt via catering. (Indrefilet med tilbehør, og mormors hjemmelagde karamellpudding til dessert)

Etter middagen blir det åpnet dåpsgaver, snakket med gjester, fotografering av dåpsbarnet og etterpå blir det kaffe og kaker, før vi avslutter dagen.

Til sensommeren skal vi holde en enkel fest med familie og venner. Vi skal da ha velkomst med velkomstdrink fulgt av kaffe og kaker, dans og pølser i brød til nattmat.

Skrevet

vi skal også ha overaskelse bryllup i dåpen :-)

har vært i dette 2 ganger før hvor av den ene gjorde noe alle det dere to skal- alså ordentlig innmarsj og brudekjole varianten :-)

personlig synes jeg dette virket stress! Amming og brudekjole og selve dåpsfesten iført brudekjole frister ikke. tenker på amming, gulping og så har vi en på 3 fra før som sikkert vil løftes på med skittne fingre og sko hehe :-p + varmt!

annet jeg tenker på er hv skal dere gjør me håret? Man kan jo ikke akkurat komme inn i dåpen med DET brudehåret hvis det liksom er hemmelig..? og hvis man først skal ha kjolen bør jo alt være "perfekt" det tenker jeg på hvertfall :-)

det andre bryllupet vi var hadde bruden en finere kjole, sånn man ikke tenkte over det under dåpen.. der var var det bare deres barn som ble døpt.. vanlig gudstjeneste og dåp.. Ble avsluttet med at presten ba dåpsfølge bli igjen, så sa han at det skulle være en vielse og paret gikk frem medf forlovere. Uten innmarsj og kjolebytte og div..

etter kirken var vi å hadde middag på lokale hvor det var stelt til dåp (litt mer gjennomført enn vanlig kanskje..?) spiste middag og det ble servert dåpskake og ei bryllupskake.. Dette var med familien og forloverene- total 40stk ca.

ingen som misstenkte noe, så var veldig fint!

og det er slik som det siste paret vi og skal ha det..

Vi blir 40-50 stk som er familie + forlovere

har bestillt lokale som blir pynta til vanlig dåp

ei bryllupskake og ei dåpskake.

Naboen skal fotografere, og ei venninne/kollega som vet om alt kommer til å være kjøkken ansvarlig sammen med flere som ikke vet det. Har bestilt oksesteik til middag som kommer ferdig varmt sammen med resten av tmiddagen.

vi har ikke bestemt oss om vi skal ha vennefest for vi blir ikke helt enige i hvordan vi vil ha det..

Hvor og hvordan skal dere ha det??

vi har tenkt tanken på å leie ei utleieskute (som brukes til festligelag som bryllup) hvor vi har reker og vin- men da er det værforbehold og - barn.

eller om vi skal sette opp svær gapahau og invitere til bål, bading og grilling på heia med barn.. hmm

vi bor svært landlig til så det hadde jo vært flott og vennene våre er som oss friluftsfolk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...