Gå til innhold

Sjalu venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bestevenninne,og en venninne til som jeg har mest kontakt med av alle jeg kjenner.

Si at bestevenninnen min heter Kari,og hun andre Anne.

Hver gang Anne finner ut at jeg og Kari har gjort noe gøy i sammen,så blir Anne veldig sjalu!

Hun skriver rare innbokser til meg på facebook og mener jeg er en dårlig venn fordi jeg ikke har tilbringt nok tid med henne feks,men det er jo faktisk Anne jeg snakker mest med,og ikke Kari.

Anne begynner også å klage på meg som person,skal da alltid fortelle meg om mine "feil",rett og slett rakker ned på meg på en diskre måte tror hun ,men jeg merker det jo!

Kari har vært bestevennen min gjennom mangen år,og Anne har jeg kjent i snart 2 år.

Båndet mitt med Kari er jo såklart helt anderledes,siden vi har kjent hverandre siden barneskolen!

Så hvordan skal jeg håndtere dette? Anne er en veldig "følsom" person,trenger ikke å si for mye før hun føler seg tråkket på for å si det sånn. Og såklart jeg liker Anne,er bare når hun får disse tingene for seg at hun oppfører seg tåpelig,så egentlig vil jeg fortsette vennskapet med henne,men jeg vet ikke hvor mye mer jeg orker av sjalusien!!

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn hadde jeg ikke orket og hatt det. Enten må du bare klare å overse og drite i hennes sjalusi- noe som sikkert blir ganske vanskelig. Ellers ville jeg ha droppet henne- eller hvertfall gitt henne et ultimatum.

Det blir jo som å være i fengsel hvis man ikke skal kunne være sammen med de vennene man vil uten å bli møtt av en sjalu andre venninne.

Jeg hadde det lignende med ei venninne da jeg var barn og jeg måtte hele tiden prøve å skjule det hvis jeg var med mine andre venninner. Vi gled sakte men sikkert fra hverandre. I dag, i voksen alder, så forstår jeg mer av hvorfor hun var sånn- en alkoholisert far o.l..som til stadighet sviktet henne, hun var nok redd for å miste meg. Synes det er sårt å tenke på i dag. Men vi snakker fint sammen i dag og har hele tiden hatt et greit forhold, selv om vi liksom ikke forble bestevenninner.

Vet du om det er en grunn til at hun er så sjalu?

Skrevet

Aner ikke hvorfor hun er sjalu jeg....

Hun kommer fra ett bra hjem,så hun har ikke hatt slike problemer som venninnen din hadde med faren feks.

Og jeg er jo oftere med "Kari" så jeg synes det blir helt feil at hun blir sjalu når jeg er med bestevenninnen min når jeg vier mer tid til hun andre....

Hi

Skrevet

Jeg mente jeg er oftere med "ANNE" ikke Kari he he :)

Hi

Skrevet

du er ikke ansvarlig for henne, hun eier deg ikke...og du kan være venn med hvem du vil, og bruke din tid på hva du vil...

snakk med henne og si at hennes sjalusi ødelegger mye for deg..og at du ikke får lyst til å være sammen med henne når hun er så sjalu som hun er..

lykke til

Skrevet

Vet hun ikke eier meg,og jeg har jo lov til å være sammen med hvem jeg vil,er bare så redd for å si dette til henne!

Som sagt så er hun veldig følsom,og jeg er redd om jeg sier det rett ut så mister jeg henne,og det vil jeg jo ikke,hun er veldig snill når hun ikke er sjalu!

Jeg tror egentlig ikke hun inser selv hvordan hun er......

hi

Skrevet

Ingen som kan komme med ett tips om en fin måte jeg kan ta dette opp med henne?

Vær så snill!

Jeg er redd jeg sier noe galt,siden hun sikkert ikke er klar over hvordan hun oppfører seg selv :(

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...