Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 bytte bilstol til lillemann!!! Han er jo ikke 6 måneder ennå, men selene i akta gracoen er rett og slett for trange når han har vinterklær på! Og idag er det 16 minus ute og han må jo ha litt mer klær under dressen enn han har pleid (siden den ikke er så tjukk) og da blir det rett og slett for trangt. Så da er det bare å kle seg godt, finne fram setet i boden og ut og montere sete i disse kuldegradene... Hadde håpet å vente til han var litt større før vi byttet til Besafe-setet, men må nok bare bytte nå slik at mini sitter trygt. Det blir jo uansett ikke lange bilturer sånn med tanke på ryggen hans...
yasmina Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Kle paa han normalt og legg et teppe paa han i stolen ? Lettere aa ta av ogsaa da naar det varmes opp i bilen. Det har vi gjort med vaare naar det har vaert skikkelig kaldt.
auro Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 Beltene i setet bør ligge så tett inntil kroppen som mulig for å ha optimal virkning. Så enig i å ta av dressen og heller ha teppe over. Varm opp bilen på forhånd.
3småtroll♥ Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Skjønner deg godt jeg! Kan da ikke bære en pjokk ut i 15 minus eller mer uten nok klær på? Ja- du kan ha teppe over når dere kjører, men når det er så kaldt som det er nå må de da ha nok klær på til og fra bilen også!
auro Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Kan ha teppet over da også. Om du tar med stolen inn iallefall.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 30. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 30. desember 2009 Jo da... kan sikkert det, men har ikke alltid mulighet til å varme opp bilen først. Mini kan jo ikke være inne alene mens bilen blir varmet opp... og bilen kan jo ikke stå og gå ute. Bor i Oslo og da har vi nok ingen bil når vi kommer ut om den står og går Hehe... Så den beste løsningen blir nok å bytte sete
auro Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 He, he...hadde nok vært dumt å bli uten bil ja....
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Jeg måtte bytte til større sete da minsten var 5 mnd, og det var midt på sommeren og han hadde bare body og bukse Gikk fint det...
Lea Laus Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Vi varmer alltid opp bilen først, og ser ikke noe problem med å bære lillemor ut i normale klær med teppe, det er ikke lange biten, de tåler vel såpass? Har kanskje på en ulljakke og ullbukse men ikke noe mer enn det...
Galskapens overhode Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 sliter med det samme til min på snart 2 år. har besafe izi combi, han er nå 15 kg, og med dressen eller vinterjakka på så gjør det vondt for ham at vi lukker selene. Setene som er for salg er jo godkjente. Og man vil jo bare det beste for barnet sitt. Jeg tar heller ikke med meg minsten ut i tynn ulldress i 20 minus. Bilen stod og gikk i 45 minutter i går, og enda måtte jeg skrape is på alle rutene og den var kald å sette seg inn i.. Tror bilen fryse rlitt i kulda også jeg.
Lea Laus Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Dessuten har biltilsynet gått ut å sagt at en ikke bør ha på vinterdress i bilsete, for da sklir de bedre, og da er det ikke like trygt ved en evt. ulykke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå