Gå til innhold

Jeg er sikkert veldig dum snill , men har bare blitt slik ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om mårningen er det alltid jeg som står opp med lillegull og ordner ho til bhg. Når ho våkner på natta er alltid meg, på kvelden går mannen min inn om ho skulle våkne. Om kvelden er det alltid jeg som legger ho.

Men når hun våkner på natta blir han irritert og sier han skal flytte vær gang fordi han er så trøtt og orker ikke høre på at ho gråter - ho er 2år og det blir nok værre. Jeg alene orker ikke alt dette hele tiden pluss at vi venter nr.2.

Har lavt blodtrykk og sliten fra før så regner med at dette ikke gjør saken bedre, mannen min jobber mye så han er ikke så mye hjemme heller. Når han er hjemme så er det han som tar seg av husarbeidet,vasking av klær,rydde kjøkkenet osv så jeg er jo heldig der. Men skulle ønske han var mere til stedet ang dattera si. Har sagt det til han og får bare høre "du er alldri fornøyd med noen ting du"

Vi har ikke avvent ho med melkeflaske enda og har dårlig samvittighet for det, men har har ikke harr ork til og tatt opp kampen men grining,krangling osv.

Men jeg er jo glad i han og vi har vært sammen i over 14år så det ikke bare og bryte heller. På dagtid når han f.eks har fri og vi er hjemme alle sammen koser han seg sikkelig med henne og de har det kjempefint, da drømmer jeg meg bort og skulle ønske det var slik for bestandig.

Egentlig er han en utrolig snill og fantastisk mann på alle måter, men savner han mere tilstedet.

Måtte bare få tømt meg litt. Skriver ikke dette for og sværte han, men ringer liksom ikke mamma og forteller det heller om dere skjønner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig å føle at man sitter med ansvaret alene...

Jeg ville sluttet med nattflaske. Den kampen er ofte mindre enn man tror. Det koster deg mer energi i et par-tre netter, men i det lange løp vil du slippe unna mye løping om natta.

Når det gjelder det andre ansvaret, bør dere vel snakke sammen om hvordan dere ønsker å ha det. Denne samtalen bør tas når mannen er våken og åpen for dine synspunkter. Det bør ikke være et utløp for frustrasjon fra din side, men saklig diskusjon om hva du ønsker og trenger.

Mange som våkner om natta er gretne, forståelig nok, men det hjelper nok at det er klare "regler" for hvem som gjør hva.

Har han et godt argument for at alt dette faller på deg?

Min forutsetning for å få barn med mannen, var at han dro sin del av lasset. Vi har en uskreven "kontrakt" på dette området. I perioder hvor han jobber mye faller mer på meg, men det er helt naturlig.

Hvordan er arbeidsfordelingen i huset forøvrig? Er han mye borte på jobb? Gjør du alt husarbeidet?

hvis du trenger mer avlastning nå som du er gravid, er det en selvfølge at du bør få det...

Lykke til...

Skrevet

Hadde samboeren min sagt at han skulle flytte hver gang gutten vår våknet på natta (som ikke er ofte, men dog), hadde jeg sagt god tur....Fy faen, for en ting å si. Pardon my french.

Vi var også sene med å venne av med melkeflaska, gruet oss skikkelig. Det tok 3 kvelder, så var det over.

Skrevet

Jeg hadde også kuttet ut nattflaske, ikke bare for deres egen del, men også for tennenes skyld. Som Engler daler ned i skjul sier er den kampen ofte lettere enn man tror.

Du burde absolutt prøve å snakke med mannen din, hvordan skal det gå når den lille kommer? Skal du både amme om natta og ta eldstemann? Det er isåfall høyst usannsynlig at det går i det hele tatt... Håper du får mannen din til å se det fra din side.

Skrevet

jeg hadde også kuttet ut nattflaske, vesla her er 2år og 4mnd å det er leeenge siden vi sluttet med nattflaske..

du bør prøve å snakke med mannen din så dere får klare ting på hvem som gjør hva.. eks fra oss da, vi steller henne 2dager på rad hver om begge er der da, er den ene vekke gjør selvfølgelig den andre det å den som steller legger henne, så deler vi på å gå inn på kvelden, så har vi annenhver natt hver å det er veldig deilig å vite at det er min tur å sove og den som har henne på natten står opp med henne..

selvfølgelig hjelper vi hverandre om hun er våken i mangen timer og om den ene har vært ute eller lignende slipper den selvfølgelig.. syntes det er en veldig grei ordning å ha å vi har vel hatt det siden hun var 6mnd.. nå venter vi nr 2 å jeg er skikkelig dårlig så mye av stell og legging havner på samboern men jeg gjør så mye jeg klarer..

Skrevet

Mannfolk... Jeg er og gravid med nr 2, var hos jordmor igår og hun sa jeg måtte ta det mer med ro. Dro hjem til mannen og sa dette, da kjefta han fordi jeg ikke tok det mer med ro, og 2 timer seinere planla han å dra på fjellet med broren min idag og bli borte hele dagen.. Så de tenker ikke så langt virker det som.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du skal ta energien fra, men først og fremst må dere få datteren deres til å sove om natta og slutte med melk. Det ødelegger hennes evne til å sove sammenhengende, og det går utover dere som familie.

Jobber dere begge to? I perioder der en av oss jobber mye, er det alltid den som legger på dagtid. Det er jo flott at han tar så mye ansvar for husarbeid. Er det mulig for dere å bytte? Du gjør husarbeid, og han er sammen med datteren deres?

Det er uhørt at han truer med å flytte når jenta griner om natta, og dere burde ta henne annenhver gang. Jobber du ikke og ikke var gravid, synes jeg natta er di. Ta kontakt med sovekarin.no og få orden på natta, om dere så må ta fri en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...