Gå til innhold

Kenwood kjøkkenmaskin til 599,-

Anbefalte innlegg

Skrevet

på expert.

Så nettopp reklame for dette på tv. Noen som har kjøpt denne og vet hvor stor stålbollen er?

Har nemlig ikke kjøkkenmaskin men det skal innkjøpes. Dere som har; hvordan type anbefaler dere og hvor mange liter bør en satse på når det gjelder bolle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er den med liten motor, 650 watt. Det er litt lite. Spesielt om man skal lage gjærdeig i den. Man bør på opp mot 1000 watt for å få en maskin som takler å elte litt større gjærdeiger. Så når du først skal gå til anskaffelse av en maskin ville jeg lagt litt mer penger i det, slik at du får en maskin du kan blir skikkelig fornøyd med.

Jeg har en Braun, som jeg er veldig fornøyd med. Den er på 1100 watt. Men tror den er gått ut av markedet nå. Bosch har også mange som virker bra.

Min maskin har to boller en i stål, og en i plast. Den i stål er til elting og visping, den i plast har kniv og er til kutting og annen blanding. Stålbollen er litt liten(ikke sikker på hvor mange liter, men muligens 3 liter), men ikke verre enn at det går bra. Plastbollen er rikelig stor igjen.

Skrevet

Har veldig mange venner som har Kenwood og er fornøyd med den. Men det er Kenwood major-versjonen med bolle på 6,7 liter. Om du skal benytte den til brødbaking etc bør du ha den største bollen. Den på reklamen er ikke Kenwood major og har litt liten motor, men det kommer selvsagt helt an på hav du skal benytte den til.

Skrevet

Ja den har mest sannsynlig liten motor og en bolle som tar lite liter/kg.

Veldig greit å se hvor mye bolla tar. Mange små kjøkkenmaskiner blir for små når du skal lage brød og andre gjærdeiger. Maskinen burde ta over ett kilo mel.

Jeg har en elektrolux assistent som jeg kan lage en stor rundstykkedeig i (ca 60 rundstykker) og det er snakk om to kilo mel som skal eltes rundt.

Mens mindre maskiner max tar 600 g - 1 kilo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...