Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har en liten frøken på 4 mnd (hun er egentlig bare 1 1/2 mnd korrigert) som har begynt å slite med avføringen. Jeg ammer i hovedsak og hun hadde tidligere avføring ca hver 14. dag og hadde veldig vondt når det skulle ut. Jeg begynte med ammete og hun fikk avføring hver kveld, men hun sliter fortsatt veldig med å få det ut. Vi kom hjem fra sykehuset i oktober, og hun begynte med mageproblemer ganske med en gang. I begynnelsen fikk hun utelukkende mm og det virker ikke som det er noen forskjell på mm eller mme for systemet hennes. Virker som det er mest luft, for det er veldig løs avføring når den først kommer ut, men det tar timer med skriking før hun får ut det hun skal ha ut. Flere ganger har vi måtte "ta tempen" på henne for å hjelpe og da kommer det masse luft og litt løs avføring. Hadde hun vært forstoppet så hadde den vel vært hard? Jeg husker samme sak med storesøster, men hun hadde kolikk og hele pakka, og dette er ikke like ille men ille nok. Jeg skal kjøpe malt, men er det noen som har noen flere triks som vi kan prøve? Takk for hjelpen!
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Hei. Gutten min har hatt veldig store problemer med magen. Det begynte veldig tidlig med diaré. Det kunne sprute utover vegger og lignende når vi tok av bleia (beklager detaljer.) Etter 5 uker var det full stans. Prøvde med termometer, sykling med bena, varme bad og laktulose, men ingenting hjalp. Vi ble etterhvert henvist til sykehuset, og han ble utredet for mange ting. Jeg begynte på melkefri diett da han var 3 mnd gammel, og to uker etterpå bæsjet han for første gang på egen hånd på 51 dager! Gutten min hadde også kraftig oppkast, han sprutgulpet rett opp i været eller en meter bak oss når han lå på skulderen. Gulpet var tykt og gulaktig. Har jenta di gulpet mye? Grunnen til at jeg skriver dette, er at jeg tenker at det kanskje kan være noe hun reagerer på? Ettersom hun både reagerer på mme og mm, kan det være hun reagerer på melkeproteiner i morsmelken, som kommer fra melkeprodukter du har spist. Har du tatt opp problemet med legen? Som sagt ble gutten min utredet for forskjellige ting, blant annet Hirschsprungs sykdom og innsnevring av tarmen. Han gikk på Movicol til han var over året fordi tarmene var blitt så irriterte. Ettersom hun er 4 mnd går det kanskje an å prøve litt svisker også? Jeg vet ikke hvordan det er med premature, men sviskeglassene fra Nestlé kan hvertfall brukes fra 4 mnd. Gutten min har god effekt av det nå (snart 2 år), men det funker dessverre ikke da han var baby. Uansett verdt et forsøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå