Gå til innhold

Hygiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte vasker dere barna nedentil? Jenta vår på 5 dusjer eller bader annenhver-tredjehver dag.Burde vi vaske ho med klut de andre dagene?

Er vel ikke bra å vaske for mye der nede heller?

Åssen praksis har dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter,kanskje lurt å lure på dette men...

Skrevet

Våre barn bader like ofte som jenta di. De vaskes med rent vann og klut morgen og kveld i tillegg. Vil tro at minst en gang om dagen er anbefalt for å vaske vekk rester av urin og avføring. (en vasker jo sitt eget underliv minst en gang om dagen).

Skrevet

Ungene vaskes nedentil en gang om dagen, ellers dusjer vi de ca hver 3. dag.

Skrevet

Snuppa bader 3-4 ganger i uka (av og til oftere - glad i å bade), vasker henne ikke utenom med mindre hun har hatt uhell.

Minsten bruker bleie så han blir jo vasket oftere.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at en vasker oftere jentene nedentil enn gutter. Mine dusjer 2 ganger i uken, og med klut hver kveld. 5-åringen min tørker jo seg selv, og jeg synes det er greit å ha litt kontroll med det som skjer:)

Skrevet

Eldstemann på 8 år dusjer daglig pga mye fysisk aktivitet (han jobber opp svette med fotball, lek og herjing). Mellomste på snart 15 mnd er fortsatt bleiebarn og får kveldsbad før legging i tillegg til daglig stell ved bleieskift, mens minsten på 8 dager foreløpig ikke har etablert spesielle rutiner annet enn stadig amming og bleieskift. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...