Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 ....jeg var gift og hadde to barn i en alder av 21. Ingenting var slitsomt, hadde masse energi, studerte, ingenting var noe problem, jeg kan huske jeg sendte sønnnen på 3 mnd til mine foreldre i en hel uke! Jeg ammet ikke, pga min svigerfar glante på puppene mine(!!!!!) I det hele tatt så var jeg svært umoden, men ungene mine som er tenåringer og snart voksne har blitt fantastiske mennesker!!! Enda jeg sikkert tok meg litt for mye alkohol innimellom også.... Fikk små barn igjen i midten av 30-åra. Og den aller største forskjellen er: Jeg blir så respektert!!! Fordi jeg nå er moden, har masse livserfaring og er sikker på mine valg her i livet. Jeg blir sett på som er kunnskapsrik kvinne som vet best for mine barn. Jeg går ikke å irriterer meg over filleting i barnehagen. Eller hos svigermor. Barna har da bare godt av å bli trygge på andre. Eller om jeg skulle irritere meg over mannens tenåringsbarn. Jeg bestemmer over hvordan jeg vil leve mitt liv. Forskjellen mellom ung/gammel mor er stor. Min datter på 18 har en mor på 37. Nå kommer jeg mest sansynlig til å være eldst i stedet for yngst på foreldremøter. Jeg jobber halv stilling for å tilbringe tid med de mens de er små. Vet hvor fort de blir store..... Men hverken det ene eller det andre er bedre enn noe annet. Jeg har hatt unger hele mitt voksenliv og har fortsatt 18 år igjen med forsørgeransvar....men jeg har da valgt det selv!!!! Og for meg er livet familien min.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #2 Skrevet 30. desember 2009 Undertegner her. Kunne vært meg du skrev om, bortsett fra at vi ikke var gift da, men er gift nå.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Har også opplevd begge deler. Tror jeg var like god mor da, gutten fikk det han trengte og vel så det, men har det mye bedre med meg selv nå. Så min erfaring er: like god mor uavhengig av alder, men tryggere og mer lykkelig som moden forelder.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 jeg har også hatt begge deler...men fikk da respekt selv om jeg var ung... var like mye hjemme da som nå....(altså fulltid....fram til året før skolestart hvor de gikk deltid i barnehage...) ingen av unga har heller gått på sfo...har alltid valgt å være sammen med de.. er avholds...så aldri drukket for mye...eller vært vesentlig ut på byen.. men vært sosial på en slik måte at barna kan være med... og har vel hatt barnevakt ca en gang i året..også den gang jeg var ung mor.. tror ikke jeg er veldig anderledes idag en den gang jeg ble mor...eldre ja... visere...på noen områder.. men jeg hadde da vett den gang også.... men at man er like god mor uavhengig om man er ung eller gammel er jeg helt enig i!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå