Gå til innhold

Babykurv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det nokon som har tips til babykurv? Tenkte at han som snart blir storebror skulle få ha sprinkelsenga ei stund til, då han ligg så uroleg at han treng kantane rundt seg for ikkje å gå rett i golvet. MEN har ikkje lyst på to sprinkelsenger i hus... Så tenkte at ei sånn babykurv kanskje kunne vera noko? Erfaringar, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ei vugge som vi brukte til minste jenta vår, og den skal vi bruke til lillegutt nå. Hun bruker sprinkelsenga si enda (var 2 år den 31 juli).

Vi skal ha han inne på vårt rom nå mens han er baby. Tenker at jenta vår får seng for store jenter til vår/sommeren, og da er også lillegutt blitt såpass stor at det er på tide å komme seg over i noe større og overtar da sprinkelsenga.

Skrevet

Jeg har bestilt en babykurv fra bambina.no (moses-kurv med stativ). Den var dyyyyr (1.300,- for kurven med brodert dyne osv) pluss 550,- for stativet. ) Men vi kjøpte sp lite til våre to første barn arvet alt mulig. Nå får vi en liten jente, og siden jeg straks fyller 42 blir dette vårt site barn.... Og da hadde jeg lyst til å kjøpe noe skikkelig fint! :-) Vi har også en sprinkelseng etter guttene våre, men soverommene våre er knøttsmå og minsten må dele med en av brødrene. Så da er en babykurv grei å ha. Pluss at den kan taes med på reise osv så hun kan sove oppi der.

Den såkalte kolikkvuggen fra kidscompany.no er rimeligere, ca 1000,- Det er en slags hengekøye med hløye sider, kan henges feks over foreldrenes seng så det er let å vugge babyen i søvn. De er mye mer moderne i designet, beige og hvitstripete. Vi har kjøpt en slik til å ha nede i stuen. Da kan hun ligge og sprelle og kose seg mens storebrødrene gynger, eller sove der på dagtid.

Skrevet

Det gikk visst litt fort i svingene, maaaasse skrivefeil!! Og jeg som er lærer og alt.... he he :-)

Skrevet

Tusen takk for svar! Tenkte litt på vugge, men fleire rundt meg som meinar at ungen blir "bortskjemt", at det blir vanskelig å få sove uten vugging. Men eg har jo og høyrt at det kan virke godt mot f.eks magevondt. Blir litt usikker. Har sett på den babykurven frå Bambina, heilt nydelig! Litt dyr, kanskje, men er jo veldig anvendelig. Syns egentlig at ein får masse for pengane og?

Gratulerer med barn i alder av 42! Tenker det blir ein skikkelig bonusunge :) Herlig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...