Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Om ikke når de er helt små, hva med når de blir større?
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Hvis det er plass til det så. Hvis ikke er det ingen som har vondt av å måtte dele rom..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Ja, det synes jeg.. jeg husker jeg måtte dele soverom med søsteren min et år da jeg var 13 og hun var 16. Vi har aldri vært gode venner, og jeg syntes det var grusomt. Jeg følte meg overkjørt og hadde ingen steder å trekke meg tilbake på som var mitt rom og mitt private sted... Jeg antar at man er ekstra sårbar for sånt i prepubertal alder... men, altså... jeg synes det er viktig å ha sitt eget soverom. Det trenger overhodet ikke være stort, men noe som er sitt eget er viktig!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Ja, jeg synes hvert enkelt barn bør ha eget rom.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Er vel ikke noe problem om de kommer godt overens, likhet i alder er vel også ett pluss. Spørsmålet er om man har plass til å gi barna hvert sitt rom?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Vi har felles soverom, og hvert sitt lekerom. De (tre) har sengene på samme rom (fungerer helt fint selv om to legger seg kl 19 og en kl 20) og sine egne leker, klær, skrivepult osv på hvert sitt rom. Er ikke det beste å sove på samme rom som man har klær osv likevel så vi har valgt å gjøre det slik.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Synest det er helt kurant å dele rom. Vi hadde svært hus, men delte allikevel rom. Vi har svært hus nå også, og ungene våre deler rom. Helt uproblematisk, men heller mye å vinne. Vi likte å dele rom når jeg vokste opp, og jaggu meg så trives ungene våre med å dele rom de også. De liker selskap, de liker å ikke være alene, det er godt å være to! (eller flere skulle jeg tro) Nå kunne vi ha hatt vært vårt rom om vi så ønska, og våre unger kan også få hvert sitt rom om de vil. Men ser ikke helt poenget.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #8 Skrevet 29. desember 2009 Jeg tenker at det er en forholdsvis viktig prioriteringssak. Man forsøker å få til et soverom til hvert av barna.. men samtidig, hvis det ikke går, så fungerer det meste.. til hun over som plutselig skulle dele rom med søsteren da de var 13 og 15, så er jo dette veldig annerledes fordi de ikke var vant til det.. Unger er tilpasningsdyktige. Det de er vant til føles normalt..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Jeg ville ikke latt mine dele rom, da jeg har gutt(eldst) og jente, med 6 års aldersforskjell. Da tenker jeg faktisk mest på jenta, selv om jeg ville prøvd å stole på gutten. Jenta hadde da hatt rom sammen med meg, om vi ikke hadde andre valg.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #10 Skrevet 29. desember 2009 Brødrene mine delte alltid rom, mens jeg hadde eget siden jeg var eneste jente og eldst.. spurte ene broren min om hvordan det var å dele rom hele oppveksten, han sa det var helt greit for det hadde han jo alltid gjort og visste ikke om noe annet:) Men jeg kan forstå at det er kjipt å plutselig måtte dele rom med noen som 13-åring, når en er vant med å ha eget rom.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Stole på gutten i forhold til hva?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #13 Skrevet 29. desember 2009 Hver sitt! Kommer ikke til å få flere unger enn hva vi har rom til.. Akkurat nå bare to, men vi er på utkikk etter nytt hus.. Delte rom meg min fem år yngre bror da jeg var 10-13.. Helt uproblematisk, men 12-13 år bør være en slags grense der ungene trenger privatliv og bør få det!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #14 Skrevet 29. desember 2009 Jeg har lyst på 3 barn (har 2 nå), vi har 3 soverom nå og det plager meg at vi ikke har et eget soverom til nestemann:/ Ikke alle som har råd til bolig med 4 soverom eller mer heller, med dagens boligpriser koster det jo flesk med 2-3 soverom!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #15 Skrevet 29. desember 2009 Ville du stolt på din tenåring sammen med sin lillesøster alle netter? Det gjør ikke jeg. Selv om jeg vil gjøre det. En trenger ikke prøve, men det går an å bare ikke lage muligheter.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #16 Skrevet 29. desember 2009 Går det an å sette opp en lettvegg et sted i huset deres sånn at dere får et ekstra soverom? Det kan være en del av stuen eller kjøkkenet tilogmed hvis de er av de største rommene... Eller, hva med å sette inn vindu i en bod? Det er mange muligheter...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #17 Skrevet 29. desember 2009 Ja, det syns jeg. Her vi bor nå har vi bare to soverom, og vi kommer ikke til å bo her særlig lengre enn til minsten (som nå bor i magen) er 2 år. Har termin i april, og babyen blir å dele rom med oss hvertfall det første året.. Kansje hele perioden, da eldste bare er 19 mnd når babyen kommer.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #19 Skrevet 30. desember 2009 Jeg skjønner ikke hva du mener med å "stole på" tenåringen? Mener du at du tror han kommer til å forgripe seg på henne eller noe? Du virker i så fall noe paranoid.
MintCondition Skrevet 30. desember 2009 #20 Skrevet 30. desember 2009 Hehe...ser det er mange plasskrevende folk her ja. Her deler barna soverom (1 og 4 år), og der sover også bonus-bror på 12 når han er på besøk. Ingen som klager gitt, alle syns det er fint å dele rom, men bonus-bror syns de små våkner litt tidlig da
Ugl@ Skrevet 30. desember 2009 #21 Skrevet 30. desember 2009 Synes så langt som mulig de bør få egne rom når de kommer i tenåra/puberteten. Uansett om det er gutter eller jenter. Greit med litt privatliv da for de aller fleste.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #22 Skrevet 30. desember 2009 Vi delte soverom da vi var små (to søstre) og hadde et lekerom i tillegg. Før skolealder ble det ommøblert så i fikk hvert sitt rom. Og da søster nr. 3 kom fikk hun eget rom med en gang. Det går sikkert bra å dele rom i barneårene, men når man blir eldre, skal ha venner på besøk, får økt behov for privatliv m.m. synes jeg man burde ha hvert sitt rom. Våre barn får eget rom fra de flytter ut fra foreldresoverommet. Har også vært flere innlegg her inne med fortvilte mødre med barn som holder hverandre våkne om kvelden og leggerutinene er helt på viddene. Nedover i innleggene viser det seg at ungene ligger på samme rom, med sengene omtrent side ved side. Sier seg jo selv at hvert sitt rom ville gjøre noe med problemet da, men det tenker de ikke på selv.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå