Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Som vedlegg til søknad om foreldrepenger, skal det være en terminbekreftelse som er nyere enn 26. uke. Hvis det vedlegges ultralydskjema fra 18. uke er ikke det nytt nok. Men - ser NAV virkelig for seg at noen går på ultralyd i uke 18 og mister barnet en tid etterpå, og deretter søker om foreldrepenger? Jeg kan virkelig ikke se for meg dette, selv om jeg vet at det finnes ymse svindlere der ute.
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Hva med denne saken som de har rullet opp om disse romanikvinnene (eller var det bare mor og datter) som liksom hadde fått en skokk med babyer de fikk foreldrepenger og barnetrygd for? Jeg kan jo egentlig skjønne det jeg for alle er ikke ærlige og snille mennesker. Og NAV må nesten få ta sine forhåndsregler.
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Det er ufattelig mange som forsøker å svindle NAV. Det å si "se på meg, JEG er ærlig, det ser du vel?" holder ikke, fordi folk faktisk sier det og lurer de gang på gang. NAv-svindel koster felleskapet millionvis av kroner hvert år...
Gjest eelis+kian Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Jeg sier meg enig med NAV, jeg! Du aner ikke hvor mange svindlere det finnes der ute!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 jeg spurte om dette her hinn dagen men de sa det holdt med det skrivet vi hadde fått fra ordinær ul..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Det står her http://www.nav.no/Familie/Svangerskap,+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel/169548.cms (linken kan inneholde mellomrom som må fjernes) ... at brevet må være datert etter 26. svangerskapsuke. Derfor spurte jeg etter ny terminbekreftelse hos legen, for sikkerhets skyld. Men det er ikke sikkert at alle NAV-kontor håndhever dette like strengt. Angående romanikvinnene, så må de vel ha forfalsket noen papirer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå