Gå til innhold

Små barn med herpes på munnen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabojente på 3,5 år , som er innom på besøk til lillemor 1,5år med jevne mellomrom.

Denne jenta har fra tid til annen herpes på munnen og er fæl til og bare forsyne seg av lillemor sin tåteflaske eller tutekopp.

Hun får sin egen kopp med drikke men da drikker hun av begge , og jeg må gi en ny til lillemor.

-Kjenner at jeg blir litt oppgitt...

Faren hennes var innom med denne jenta i går , og jeg ba ham og passe litt på.( Hun hadde da tydelige blemmer på underleppa.) Han ble da sur og mente at jeg var hysterisk ?

Jeg mener at en på 3,5år bør kunne klare og drikke av den koppen hun har fått beskjed om er til henne og ikke bare forskyne seg av lillemor sin kopp og mitt glass...

-Er jeg helt på jordet her ? - er det for mye forlangt at hun på 3,5 år skal klare og skille på koppene ? ( De er i helt forskjellige farger )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det er jo dumt, for sånt smitter jo! kjedelig.

Hun burde jo klare å skille på de ja. men hva med å ikke ha drikken tilgjenglig sånn hele tiden. at hun kan gå til deg å be om noe å drikke, og du gir henne koppen. eller at du tilbyr henne drikke sånn innimellom. Samme med dattera di da.

Gutten min på 2,5 år ser forskjell, og det trenger ikke å være store forskjell på koppene heller.

Skrevet

Munn herpes smitter lett. Jenta mi har fått det i barnehagen og hun er en av dem med hyppige utbrudd.

Godt mulig jenta di er smittet, langt i fra alle som får sår av viruset. Det ligger latent hos store deler av befolkningen.

I barnehagen er det umulig å unngå den typen smitte hvis flere barn har munnsår.

Når det er sagt trenger jo ikke denne jenta å drikke av samme flaske som barnet ditt. Men at dere unngår smitte bare pga det er tvilsomt.

Skrevet

Burde helt klart klare å skille koppene, men gjør som hun andre sa, ikke ha slikt tilgjengelig.

Herpes er ikke noe moro å få - halve befolkningen har det, men ikke noe å hige etter likevel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...