LivK har født Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Har lagt på meg 4 KG siste 3 vekene!!! Ca 17 totalt!!! Er over på 3. tri i morgon... Sannsynligvis den feitaste gravide her inne! Jaja, sånn går det vel med kombinasjonen bekkeløsning og søthunger... Men dette er verkeleg alfor gale! Kor skal dette enda??? Huff, holdt på å begynne å grine der og då, føler meg som ein kvalross. Pittelitt deppa no:(
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Dakar, det er ingen god følelse, det. Men husk at om du kutter ut søtsakene går det ikke lenge før du blir vant til det og slutter å være godtesjuk. 17 kg er jo ingen skandale da, selv om du sikkert har lyst til å være akkurat på gjennomsnittet, du som resten av oss gjerne vil. Du er nok ikke den som har lagt på deg mest. Ikke i toppsjiktet engang! Da jeg hadde bekkenløsning sist fikk jeg til å sykle litt med ergometersykkel.Kanskje du trenger litt støtte av og på, men du føler deg sikkert bedre om du får rørt deg litt. Og gravideyoga! Det er fin trening for damer med BL. Dessuten kommer du fortere tilbake etter fødselen om du rører deg mer. Skjønner veldig godt at det er vanskelig med BL da. Og særlig når du føler at du har lagt på deg for mye og er deppa pga det. Men du kommer til å få opp selvtilliten om du prøver, og bremse vektutviklinga:) Du ser sikkert flott ut! Bare å få selvfølelsen på plass så går siste trimester på skinner:D
LivK har født Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2009 Takk for oppmuntrende ord! Skal gjera eit tappert forsøk, kanskje komma meg i bassenget eit par dagar i veka i det minste (deilig å kjenne seg vektlaus!). Har faktisk klart å ikkje kjenne så veldig på denne vektoppgangen før i dag, men no blei det litt i meste laget, ja... Har lagt på meg over 20 kg med dei to forrige og, og det har jo gått av igjen etter ei stund, men føler vel at eg ligg an til å sette ny rekord her no! Phu, no MÅ det bli nei til søtsaker ei stund...(trur kanskje det kjem av at eg røykte før, og at eg ubevisst dekker over røykesug eller noko sånt med å proppe meg full av søtt...)
Trultemor73 Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Siden du gikk ned igjen med de andre, gjør du sikkert det denne gangen også. Jeg hadde lagt på med 9 kg i uke 24 og blir nok større denne gangen enn jeg har vært i tidligere svangerskap. Med begge de andre la jeg på meg ca. 17 kg. Startet også med 5 kg mer denne gangen en med de andre. Vanskelig å ikke dytte i seg snop, synes jeg. Det er jo bare så godt. Lykke til.
LivK har født Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2009 Hehe, ja det har du rett i - snop er kjempegodt! Forrige gong hadde eg dilla på epler, litt sunnare... Men la jo godt på meg lell. Er det kanskje vanlig å bli større med nr 3? (Håper, håååper på å finne ein unnskyldning som ikkje berre peikar på meg sjøl, hehe)
Trultemor73 Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Vi sier det. Med nr. 3 legger en på seg mest, he, he. Det dummeste er at jeg snart ikke får på meg vinterdressen jeg brukte sist. Om en ukes tid får jeg den nok ikke igjen. Har ikke peiling på hva jeg skal ha på meg ute da. Jobber i barnehagen. Ser jo ikke ut til at det blir så mildt fremover heller. Jeg hadde sukker i urinen sist uke og skal levere en ny en i morgen. Det dummeste er at jeg har dyttet i meg noen love hearts nå, siden jeg har så halsbrann. Håper virkelig ikke jeg får svangerskapsdiabetes, for jeg klarer meg virkelig ikke uten sjokolade. Jeg sluttet å røyke for 8 1/2 år siden og alkolhol klarer jeg meg kjempefint uten. Kanskje jeg drikker ca. 5 flaske cider i gjennomsnitt på 1 år. Så dette er det jo ikke noe problem å holde seg unna i et svangerskap. Men sjokolade, riskrem, is, saft ol. er det jo helt umulig å klare seg uten. Tror jeg aller mest er en sjokoholiker, he,he. Får håpe urinprøven er ok i morgen, slik at jeg ikke må gå på diett.
LivK har født Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 29. desember 2009 Usj, ja får virkelig ikkje håpe det er noe svangerskapsdiabetes på gong for deg! Urinprøven min var heldigvis helt fin. Er i tillegg hekta på isbetar, så får fylle opp frysaren og prøve å holde meg til den lysten litt meir enn søtsuget. Og til alle dei deilige luktene som og gir ein viss tiilfredsstillelse... Så rar ein blir som gravid! Er nok ein liten sjokoholiker her også. Savner å kunne ta meg ein fest og, eg - men ingen problem å holde seg unna alkohol for det. Trur det at dette svangerskapet kom så tett på forrige gjorde til at eg ikkje følte meg heilt klar til å "låne vekk" kroppen min igjen allerede... Men, men, tre mnd igjen no. Pluss eit år med amming. Som ho over her skreiv, så skal eg prøve å ta litt kontroll og kanskje gi sjølvfølelsen ein oppsving, mulig at eg trengte eit lite sjokk hos jordmor idag når alt kjem til alt? Fokusere på å gjera siste del av svangerskapet til noko positivt, i staden for å flyte utover i sofaen med godteskåla i armkroken, hehe (er ikkje fullt så ille, altså) Lykke til til deg og, Trultemor73! Premien er jo fantastisk, og verdt kavrt eit gram til slutt (MEN: godt å høyra om andre i samme båt, sjøl om eg ikkje unner verken meg eller deg å få så altfor mange kilo ekstra!) Kjenner humøret stiger litt no, faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå