Gå til innhold

Svangerskapskurs!


tvillingj-83

Anbefalte innlegg

Skal dere gå, aprilmammaer?:)

Når er dette blir satt opp egentlig? Varier kanskje fra kommune til kommune? Vet ikke om jeg skal, har ikke helt bestemt meg. Ikke fått noe tilbud av jordmor heller.. Får bare vente og se om tilbudet byr seg utover svangerskapet.... Er bare 23 uker så har jo god tid ennå... Bare lurte på om dere andre skal? Og hvor langt på vei må man være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde tenkt å gå, men fikk beskjed på helsestasjonen at det kun var for par og at man som singel ikke kunne delta på kurset.

Ble kjempe paff og litt skuffet, men ikke noe å gjøre med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt på det samme selv, og tenkte å ringe helsestasjonen på nyåret.

 

Men at du må være par kan jeg ikke skjønne at de kan kreve, da det er mange som er alenemødre, eller hvor kjæresten ikke kan være med på grunn av jobb eller rett og slett ikke har lyst! Jeg mener å huske å hørt et sted at en kan også ha med seg en venninne eller en annen i familien hvis en ikke har lyst til å gå alene, slik en også kan når du skal igjennom selve fødslen! Kan være det er forskjellig fra sted til sted dette, men jeg kan uansett ikke skjønne hva grunnlaget deres er for å si at du som singel ikke skal kunne få være med! (den positive argumentasjonen ville jo vært at de ville fått plass til en gravid til på kurset :-)

 

Jeg ville uansett spurt en gang til for å høre om dette faktisk er tilfelle, i værste fall er det også noen av sykehusene som tilbyr svangerskapskurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle gå, så har meldt meg på et i midten av mars. Har termin 8.april. Fikk beskjed om at det passet for gravide i 30 og oppover og at det lønte seg å melde seg på litt tidlig da de pleier å bli fyllt opp fort.

 

Ellers så høres det jo helt merkelig ut at single ikke får lov til å være med, må være noe feil der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på kurs med førstemann,og det hadde jeg stort utbytte av. Dette var en hel dag på Asker og Bærum, og var i samarbeid med Ullevål (tror jeg det var). Men, i forhold til å delta som singel eller ikke, det var KUN par på dette kurset, selv om det ikke var noe krav. Jeg vil tro det ville vært litt stusselig å sitte der alene, men dersom man tar med seg noen er det ikke noe stress. Jeg har forøvrig hørt at det finnes egne kurs for både unge mødre og single, så det er kanskej noe å sjekke ut? Jeg lærte utrolig mye om åpningsfasen, noe jeg syns var greit i forhold til å skjønne prosessen,og forberede seg på alt det som skal skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble satt opp på kurs i januar. Samboeren min kjører langtransport så det er ikke sikkert han får delta, men siden min far er sjefen til oss begge regner jeg med at det ordner seg:) Helsestasjonen min skulle ringe meg når de har bestemt seg for tid og dato, men jeg har ikke hørt noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som fikk beskjed om at det bare var for par; hør med en privat jordmor. Bor du i, eller i nærheten av en større by, fins der sikkert flere forskjellige tilbud. Jeg gikk på kurs hos privat jordmor sist, veldig greit

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte JM om dette sist jeg var der, og hun sa at jeg kunne melde meg på et kurs som skulle være i midten av mars (har termin 20 april). Jeg gleder meg til vi skal delta på dette, da dette er det første barnet for både meg og samboer..er sikkert mye å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer fra en liten plass og her var d sånn at søstra mi var singel, men da fikk jeg bli me i stedet! (er 3 år sida men burde være sånn enda da!)

 

vi får visst beskjed om dato om et par uker, skulle visst være i februar jeg kommer inn... er 24+3 i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal føde uten smertelindring og har veldig lyst til å ta en tur på dette kurset:

http://www.naturligfodsel.no/kurs.html

 

her kan du reise alene eller du kan ha med en venninne om du er enslig også,trenger ikke ha kjæreste!

 

høres veldig bra ut,så om jeg skulle på kurs, måtte det blitt dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på kurs i mars. Har meldt oss på fødsel og smertelindring, og barseltid, barnet og amming. Har og tenkt til å begynne på yoga for gravide i februar, for 3. trimester:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal gå, tviler på at mannen kan bli med på alle kveldene (4) pga. de to andre ungene. Her går man på kurs via helsestasjonen fra ca. 7-7,5 mnd. på vei og 4 uker fram, så man er ferdig med kurset ikke så lenge før termin. Jeg antar jeg kommer til å gå på kurs i mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...