Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Min jente er 5 uker og sover omtrent konstant. I begynnelsen tenkte jeg at det var normalt men nå begynner jeg å lure. HUn spiser hver 4 time ca og legger masse på seg men ellers er det lite kontakt. Har åynene halvåpne ca en halvtime om dagen...gråter så og si aldri. Andre som har hatt sånne babyer som har blitt normalt aktive barn?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Ja.Hu sover og sover helt hu ble født. Nå er hu n 3 mnd og sover ca 10t hver natt og masse om dagen. Hu er lik meg da jeg var baby. Jeg bare sov, så foreldrene mine vekte meg for å se meg litt våken.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 jaa her og ..har vært bekymmret siden vi kom hjem fra sykehuset for hun har virket så rolig..Legger på seg og våkner på natten eksakt hver 3 time,men da sovner hun igjen og her er det ingen byssing på nettene..Dro tilogmed til legevakt jeg men alt var fint..Idag her hun sovet litt mindre ,men er så rolig når hunførst er våken:)smiler og snakker og ligger å "tenker" masse..Men gå til lege hvis du er urolig,det hjelper men så lenge de spiser og har våte bleier er det sikkert bare en rolig baby:)
Gjest eelis+kian Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Min gutt bare sov de første ukene, han også. Jeg ble bekymret og dro til helsestasjonen, men de sa at siden han la så godt på seg skulle jeg ikke tenke på det. Så hadde vi en laaang våkenperiode hvor han kun sov på dagtid når vi trillet tur, og jeg ble ganske sliten. Men nå er vi tilbake til å sovne hvor som helst og når som helst, han er 2,5 mnd. Han gråter også veldig sjelden, kun når han er sulten. Han sutrer litt hvis han er overtrøtt eller overstimulert, men gråter ikke. HELDIG, er ordet! :-))
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Det er helt normalt at babyer sover masse når de bare er noen uker gamle.Da skal de ikke gjøre noe annet enn å sove,skifte bleie,spise,sove,skifte bleie,spise. Det gjorde sønnen vår også det...sov hele tiden.Du skal være glad du har en unge som sover såpasse som den gjør. Ikke noe problem så lenge h*n legger på seg normalt,vokser,trives ved å være harmonisk og rolig barn. Jeg kan love deg at det blir mer aktivitet etterhvert. Nå er sønnen min 4 mnd,egentlig bare 3 siden han er født for tidlig og han er mye mer våken nå.....han spreller,pludrer,snakker,smiler,ler og sover nå bare små blunder av gangen på dagen.Begynner å bli en rikig så livlig liten kar. Fikk bare høre når jeg sa han sov mye...bare vent,han ligger nok bare å lader...og det stemmer nok,samler krefter til en mer aktiv hverdag når han ble større. Spør på helsestasjonen...hos en helsesøster,de har jo masse å gjøre med barn....men tror du vil bli beroliget med at det er helt normalt og ikke noe å bekymre seg for.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Jenta vår sov mellom 21 og 23 timar i døgnet dei første vekene. Ho hadde litt gulsott, og eg fekk beskjed om å vekke ho annankvar time for å amme sidan eg ikkje klarte å holde ho våken i meir enn maks 5 minutt pr amming. Då vi etter to veker såg at ho la fint på seg fekk ho sove som ho ville. Var våken og drakk litt, sovna igjen (og lot seg IKKJE vekke, prøvde det meste for å holde ho våken/få i ho litt meir mat). Ho begynte å bli meir våken frå ho var ein plass mellom 2 og 3 mnd gamal, og ved 5-6 mnd var ho heilt "normal". Hadde ca 12 timar natt (dog med ammepausar) og sov 2-3 gongar om dagen, kvar gong ca 1 time. No er ho to år og søv 11-12 timar om natta og 0-1,5 timar om dagen (kjem an på om ho har skreke mykje om natta/våkna tidleg, eller om ho har sove godt og lenge). Ho var/er for øvrig sein motorisk, men om det har samanheng med søvnbehovet eller hon ho berre var/er bedageleg anlagt veit eg ikkje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå