Gå til innhold

2.Juledag kom lillegutt til verden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Terminen var 31. desember, men jeg hadde holdt en knapp på 26 desember hele tiden. Det passet perfekt at fødselen startet da, fordi jeg hadde avtalt med en lege på føden at jeg skulle ha epidural, og jeg visste at hun skulle jobbe den dagen. Vi kom inn kl.15.00. Jeg hadde svake rier og 2 cm åpning. En time senere var det 4 cm åpning, hodet var festet og jeg hadde sterke, gode rier. Jordmor kjente en vannblemme over hodet til babyen. Vannet var ikke gått. Riene ble mer og mer intense og veldig vonde. Jordmor mente at dette kom til å gå fort, og jeg fikk ikke epidural. Ja, ja, jeg bet tennene sammen for hver ri som ble vondere og vondere! Helt forferdelig! Jeg gråt og kjempet meg gjennom det hele. For det meste stod jeg med prekestol. Klokken 18.30 la jeg meg ned slik at jormor kunne sjekke åpningen. Da hadde jeg 10 cm åpning og vannet gikk. Hele sengen ble våt. Jeg fikk helt panikk fordi babyen kom ganske fort. Jeg hadde tre pressrier og så var han ute. Jeg kjente godt at jeg revnet. De siste 7 minuttene av fødselen var helt forferdelig...

Men nå er vi vel hjemme. Alt har gått bra med den lille. Han er bare super søt og god. Veide 3250 gr og var 49 cm.

Lykke til dere som venter! Nå takker jeg for meg!

Klem fra Sis Annie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse med gutten deres ;o)

Vi hadde jo samme termin, men jeg går enda, så håper på å holde meg over nyåret nå.

Må dere fortsette å kose dere masse ;o)

Skrevet

Så flink du var da - har gjort et strålende fødselsarbeid! ;-)

Jeg har også samme termin, og litt kjekt å se at nyttårsbarna har begynt å poppe ut! Lykke til med barseltiden og kos deg med veslegullet ditt!

Klem fra

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille gutten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...