Anniq 83 ♥Samuel 31.03.10♥ Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Hei jenter! =) Jeg merker nå at jeg ikke har trent så mye i det siste. Men jeg må ta tak i det igjen å få rørt kroppen. Vist ikke tror jeg at jeg kommer til å legge på meg en haug med kilo snart. Så det jeg luer på hva dere trener å hvor mye dere trener nå i den siste tiden i svangerskapet.
lykkeligmor til to<3 Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Trente styrke og kondisjon 2-3 ganger i uka på 3t for inntil et par uker siden... Klarer ikke nå lenger pga bekken og rygg:((( prøver å gå litt, men stopper seg litt selv.
Elinlita Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Jeg er bare i uke 32, så jeg er jo ikke i slutten av svangerskapet enda da, men jeg går en time hver dag pluss at jeg trener styrke tre dager i uken.
alse Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Jeg går til postkassa annenhver dag... Hvis jeg orker. Men jeg vil nok ikke karakterisere meg selv som treningsnarkoman.
_Amanda_ Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har ikke vært så flink tidligere i svangerskapet, men jeg skal forsøke i ukene fremover å trene styrke med egen kropp 3 ganger i uken (på yogamatte hjemme i stua), og ha minst 3 kondisjonsøkter enten på ergometersykkel som jeg har her hjemme, eller en lengre gåtur ute (væravhengig, alt for kaldt nå....). Har akkurat passert 28 uker, så har fortsatt god tid igjen.... Begynner å kjenne på at jeg snart skal tilbake til "vanlig kropp", og vil gjerne gjøre det jeg kan nå den siste tiden for å lette arbeidet på den andre siden. Har til og med meldt meg på et Grete Roede kurs for gravide og ammende :-D Hehe.. Grunnen til det var at jeg har gått opp 14 kg etter 28 uker, og nødig vil fortsette denne trenden ut svangerskapet.. Forhåpningen er kanskje at jeg kan gå ned 300 gram i uken på dette opplegget (jeg har lest at det er trygt for gravide å gå ned opp til 500 g pr uke dersom dette skjer med sunt og variert kosthold, og det er jeg veldig nøye med!), slik at den vekten jeg skal legge på meg ukentlig fremover "forsvinner" i det jeg går ned. Hypotetisk sett kunne jeg da endt opp med +14 kg ved fødsel, og det er da ikke så ille.
fremtidoghåp Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Ingenting.... Har både ME (utmattelsessyndrom) pluss bekkenløsning.
Termin 080110 Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Trener ikke. Har tidligere prøvd å gå litt turer og sånn, med og uten vogn. Men ikke noe særlig etter uke 32. Da har det vært nok med daglige gjøremål og å holde på med 1,5 åringen. Og nå rett før fødsel vil jeg si at den største treningen jeg gjør består av å snu meg i senga om natta.. puster jo like mye ut som om det skulle vært en treningsøkt!!
Leila123 Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Hei Trener heller ikke noe særlig. Prøver å gå en tur hver dag i ca 1 time, men nu i det siste har den blitt mindre :-). Får masse kynnere når jeg anstrenger meg litt, men det er jo godt å få rørt seg litt også. Er i uke 35 og har gått mindre opp i vekt denne gangen enn forrige gang. Lykke til med treningen :-)
spireliten Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Altfor lite. har vært plaget med bekkenløsning fremme i symfysen. Dette forverrer seg når jeg går og står mye. Samt vondt i korsryggen. Prøver å sykle litt jevnlig på ergometersykkelen i stua. Da med et rolig tempo og lavt sete. Gjør litt styrkeøvelser og. Har ikke overskudd til mer med en aktiv 2 åring i hus:)
Tremo Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 Trente gravid yoga en time i uka og styrke 1 time i uka + litt yoga på stuegulvet innnimellom frem til ca1,5 mnd før termin(som er 4.jan). Da var jeg så slliten at jeg ikke orket lengre. Nå ligger/siter jeg mest på sofaen og håper på at det ikke blir fødsel før nyttårsrakettene er gått i lufta;)
2tettebabyer Skrevet 30. desember 2009 #12 Skrevet 30. desember 2009 går noen turer når jeg føler for det, ellers føler jeg at husarbeid er god trening, og fryktelig kjedelig.....
Miranda01 Skrevet 30. desember 2009 #13 Skrevet 30. desember 2009 Trener ikke i det hele tatt.. Er slank og i fin form, så det er heldivis ikke et problem. Gikk tur i en times tid hver dag før, men etter rundt uke 35 klarte jeg det ikke mer. Babyen pleier som regel å ligge på en nerve som gjør at foten min knekker sammen så ofte, og det er skikkelig vondt. Så får jeg fort veldig vondt i ryggen og nederst på magen etter at jeg har gått et lite stykke, så det blir heller mye mer avslapping enn trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå