Gå til innhold

trenger tips for å roe ned kraftige kynnere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg gått med så å si konstante kynnere som gjør vondt! eneste som har roet de litt frem til nå har vært varm dusj å et varmt håndkle på magen... noen som har noen andre tips.... vil helst knipe igjen noen dager til har 25 dager til termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet korsen du har det.

Så skal følge med på di rådene du får.

Har hjulpet litt med varm dursj for mæ åsså.

Han må bare holde så tel over nyttårsaften,så er det greit at han kommer.

Tvi tvi tel deg åsså ;0)

Skrevet

Samme her... Vonde kynnere og masse nedpress og stikking.

Aner ikke hva jeg skal ta meg til for å bli kvitt det, men får vel bare ta meg en dusj og så legge meg for natta (om jeg får sove).

Håper såååå han holder seg der inne til over nyttår!!

Skrevet

Jeg er innlagt og må ha sengeleie. Jeg skal ha minst mulige kynnere, så her blir det lagt fokus på ligge mest mulig (helst seng) og gjerne med føttene oppå en pute eller brettet dyne.

Ved at bena ligger litt oppover slapper man ekstra av i korsryggen/bekkenet og da klarer man og slappe bedre av.

Håper kynnerene dine roer seg :-)

Skrevet

Jeg har vært svært plaget med kynnere i 3 svangerskap - de to første var jeg sengeliggende i ukesvis pga kynnere.

Denne gangen fikk jeg som råd å være ekstremt nøye med å ikke ha klær som strammer verken over eller under magen - kan bare gå med monstertruser, kjoler, vide bukser osv. Selv mange modeller gravide-strømpebukser og gravide strechbukser gir en minimal stramming som er for mye. Altså: Selv det som kjennes "helt greit" er for mye.

Dette har hjulpet meg veldig - aner ikke om det kan hjelpe andre.

Skrevet

jeg er også plaget med maaasse kynnere og har vært det dritlenge, og jordmor sa til meg at selv om det kan føles naturlig å ta seg på magen når man har kynnere så er det kynner-fremkallende og forsterkende...

er vel noe av samme greia som med klær som strammer...

så IKKE stryk dere på magen :o)

(har ikke funket fantastisk på meg for her er det mest tulla i magen som setter dem i gang med vill turning, men var i allefall et råd jeg fikk av jordmor - så kan hende det funker på andre)

Skrevet

Altså : ikke gå med stramme klær.

Holde seg mest mulig i ro gjerne med en pute under føttene.

ikke stryk på magen. skal teste ut dette i dag

å se om det har noe for seg. å selv har jeg funnet ut at

kjøring på humpete vintervei er rene døden! så her blir det mannen

som får gjøre handlinga for nyttårshelgen.

tusen takk for flotte råd blir spennende å se om de funker på meg :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...