Gå til innhold

Prøve nr2????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil så gjerne prøve på¨ett barn til. Snupps er nå 22 mnd, men vi har ikke barnehagepalss.

Forrige svangerskap var jeg ganske kvalm fra uke 9-19 ca. ellers var jeg i rimelig bra form og egentlig topp mot fødselen. Rett og slett et stigende svangerskap.

Har dere noen erfaringer å dele i fht svangerskap med toåring i hus?

Det er jo ikke sikkert jeg blir like dårlig denne gangen, men sannsynligheten er jo der:)

Vil så gjerne at dere skal gi meg solskinnshistorier selv om jeg egentlig vet at det er et slit og at man sikkert bør unngå det.

Alle vennene mine er gravide og vi blir så utålmodige...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde verdens enklese svangerskap med guttungen. Null kvamle, ingenting... bortsett fra bekkenløsning fra uke 29 ca... men jeg klarte meg fint selv...

Fødte en datter nøyaktig 2,5 år etter han og hennes svangerskap var det også null kvalme, men bekkenløsningen tok meg kraftig fra uke 24, brukte mye krykker og klarte ikke løfte eller skifte på min sønn alene lenger... men tvert mini-mor var ute av magen var jeg fin igjen :-)

Go for it! Perfekt aldersforskjell da!

Skrevet

Kanskje det....

Prøver å resonnere meg frem til en god avgjørelse her, men det er lett å la seg rive med. For en gangs skyld har jeg ikke vært inne på bliGraviod, blir alltid gal av å sitte der inne. Nå telte jeg dager og har ikm i morgen. Murringer har startet i kveld, så da er tr på vei akkuratt på dag 26 som vanlig. Det betyr nok at jeg var gravid forrige måned, med tr på dag 32 + en HAUG av andre symptomer jeg ikke opplever nå.

Hmmm, jeg rakk på en måte å glede meg litt over noe som ikke var planlagt, så nå er jeg jo om mulig enda mer verpesjuk enn tidligere:) he he!

Denne tråden er min lille frem og tilbake, hit og dit, opp og ned resonnering, så må de som vil komme med innspill.

Jeg er egentlig bare bekymret fro om jeg skal bli like dårlig eller dårligere som sist med tanke på at jeg har snuppa på 22 mnd hjemme hver dag... stakkars unge om jeg blir liggende flat.

Så var det jo noen luringer som har nevnt både postafen og afipran.... da er det plutselig vanskelig igjen:)

Tror jeg må diskutere dette med mannen min enda en runde:) vi har jo heldigvis noen uker på oss før el er der igejn...

Skrevet

Dersom du blir gravid nå, er jenta di drøye 2,5 år når h*n blir født, det er en veldig fin aldersforskjell!

Og man vet jo aldri når spiren sitter, så jeg ville definitivt startet å prøve nå.

(Ikke at du bør høre på meg; jeg er 19 og veldig uplanlagt gravid! :-P)

Skrevet

Hmmm, det morsomme er at vi jo egentlig har "prøvd" i snart 3 mnd uten å egentlig har bestemt oss for det...

Jeg bruker ingenting frodi jeg blir gal av hormonprevensjon, så det er ikke så vanskelig å få det til. Iom at vi egentlig gjerne vil men at det ikke passer er vi heller ikke så flinke/ bruker ikke overhodet kondom...

Vi har bare startet å bruke merkelappen "prøvere" ennå, men kaknskje det er liek greit så blir det ikke så mye stress rundt det.

Skrevet

Dette vet du allerede sikkert; men jeg var enda kvalmere og enda mer sliten andre gangen enn første. Mye mer.

Fordel om mannen kan ta mye av stellet av hun dere har fra før om du blir så sliten.

Skrevet

ja... han kan jo det, men de dagene han har døgnvakt må jeg gjøre alt selv. Allikevel begynner han ikke på jobb før 15 de dagene, også er han hjemme igjen til en fridag ca kl 10, så det blir egentlig ikke mange timene alene.

Dagvaktene hans blir vel de lengste dagene.... eller den ene jobbehelgen, men den kan jeg jo kanskej få litt besøk i... Det er en helg hvor han jobber fra morgen til kveld og bare er hjemme ogsover, men det er en gang hver 8. uke,,, kanskje jeg er heldig og bare er kvalm i en av de??

Hvis han er hjemme kan han ta det meste ja, og hvis vi har mat i fryseren så kan det hende det går rimelig greit....

det er bra du er ærlig, jeg ser jo når jeg skriver dette at livet mest sannsynlig kommer til å bli et helvete:) Særlig med tanke på hvor trøtt man blir av postafen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...