Gå til innhold

Må folk komme uinviterte på besøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde masse besøk igår (invitert) og hadde gledet meg til å bare slappe av idag, men allerede før ungene var lagt kom det folk. Nå sa jeg at jeg ville legge meg tidlig siden jeg ikke er helt iform, og besøket mitt gikk. Føler meg litt lumpen, men jeg trenger faktisk litt tid for meg selv innimellom.

Vet at mange nå kommer til å svare at jeg skal være glad jeg har venner osv osv. Og det er jeg virkelig. Men noen dager er det godt å være for seg selv også. Skulle ønske folk kunne ringe først. Jeg er flink å invitere på besøk, og er veldig sosial, men ikke HVER dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så gå og legg deg. god natt, sov godt! Det kommer sikkert til å gjøre deg godt.

Skrevet

Jeg misliker og uinviterte folk på besøk, og syns det er frekt, hvertfall om de har planer om å bli leeenge.. Noen ganger må man (selv om det er vanskelig) bare si at det ikke passer, eller at nå må de gå..

Sov godt.. :)

Skrevet

Jeg ser helst at folk gir beskjed før de kommer, men ikke alle kan det.. kommer jo litt ann på hvem som kommer da. Er det svigermor som kommer, vil jeg SVÆRT gjerne vite det, pga hun er rydde/vaske freak, og når man har en vilter 2,5 åring burde man ikke forvente at huset er strøkent til enhver tid.. spesielt siden jeg i tillegg er sykemeldt og har lite energi. Men hun forventer det... og kommer uanmeldt innimellom, syns det er ufattelig irriterende! For det første, så er det jeg og ikke hun som bor her, for det andre kan hun godt gi beskjed så jeg får ryddet litt i det minste, og for det tredje burde hun virkelig forstå situasjonen vår! ARG! Godt å få det ut... hehe.

Skrevet

Helt enig med deg jeg, kjempe koselig med besøk, men en tlf i forveien skader ikke.

Sånn at man rekker å komme seg i klær som tåler dagens lys og kanskje rydde vekk litt, eller rett å slett si at det passer litt dårlig i dag men i morra er de hjertelig velkomne.

Noen i vår familie dukker alltid opp uten å si ifra, og da også flere ganger i uka, jeg har ikke vært i form det siste året og noen ganger så har jeg hatt dundrende hodepine når de kommer.

Jeg klarer da ikke å gjøre annet enn å sitte oppreist å late som om jeg følger med, det er jo ikke hyggelig for meg eller de.

Vi har hinta flere ganger om de kan ringe i forveien og det har blitt bedre heldigvis.

Skrevet

Elsker at folk stikker innom, jeg. :) Men vi er forskjellige. Om dere liker å få en tlf først, er det jo bare å si det.

Skrevet

Har ett vennepar som alltid fikk uventet besøk fra samme person. Og den personen gikk også bare rett inn.

Venninnen min begynte å bli drittlei dette og tok det opp med vedkommende.

Det hjalp desverre ikke, selv om hun sa det rett ut som det var.

Det som gjorde slutt på det var da mitt vennepar hadde seg i stua og vedkommende gikk rett inn og tok dem på fersken.

Da skjønte han at det kanskje var lurt å si ifra først og ihvertfall ringe på døren :)

Han fikk seg litt av en skyllebøtte også, som om ikke det var flaut nok å ta dem på fersken :)

Jeg tenkte på denne historien da jeg leste denne tråden.

Jeg sier alltid ifra før jeg drar til noen, for jeg vet aldri hva de holder på med og om det passer at jeg tar en tur.

Skrevet

Familie vet at de alltid kan komme uanmeldt, men venner.. de spør om det er greit de kommer på sms eller samtale. Har ei venninne som er så utrolig rastløs. Foreldrene er bortreist i julen og hun er alene hjemme. Og jeg har fått melding med henne hver dag om hun kan komme. Jeg merker at jeg begynner å bli drittlei hele dama! Så i morgen får hun ikke komme!

Skrevet

Frekt er det da ikke?! Litt merkelig skrevet av ei over her.

Det er fint å ha venner som har lyst til å treffe deg og overraske deg med besøk, i hvertfall så lenge de respekterer et nei.

Flott at du sa fra HI, ikke ha dårlig samvittighet:) Det er lov å komme uten å ha blitt invitert og det er minst like lov å si at nå passer det dårlig...

Skrevet

Vi har en nabo som aldri ringer på en gang før han plutselig står på kjøkkenet.. Har skremt vettet av meg mang en gang, og har gjort at jeg nå låser døren.. Da sender han en melding til samboer for å si at døra er låst, han kommer seg ikke inn...

Greit at folk kommer uinvitert, men send gjerne en sms først, sånn at jeg kan hoppe ut av kosebuksa og inn i noe litt mer presentabelt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...