Gå til innhold

Bekymra!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, i dag tidlig oppdaget jeg en dråpe blod i trusa! .. Det var ikke utflod, men en dråpe friskt blod som hadde tørket..

Har heller ikke merket noen flere bevegelser fra barnet.. Er i uke 17 :((

er veldig bekymra!

Noen som har opplevd det samme ???

Setter pris på svar!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det kun var en dråpe, er det mest sansynelig ikke noe å bekjymre seg for. Det kan ha vært brist i ett blodkar eller en polypp eller noe.

Jeg hadde selv en stor blødning i uke 10, fylte opp ett par bind, men det gikk bra. Er nå i uke 16.

Men det kan jo være greit å kontakte lege hvis det blir veldig stille i magen og du er bekymra.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her!

 

Er ganske bekymret... men så er det jo så mange som sier at man ikke skal kjenne noe vær dag fra barnet.. så vet ikke jeg. Ringte Legevakta og de mente jeg bare kunne vente til ordinær ultralyd som er om 1 uke.. og at 1 dråpe kunne komme fra så mangt..

Så får vel bare bite tenna sammen da og vente til det har gått 1 uke.

Kan jo hende jeg kjenner noe fra den lille innen den tid.

 

Er krise på jobben for tiden og så vil ikke ta meg fri for å dra til legen egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke du behøver å bekymre deg hvis det bare er snakk om en dråpe. At man skal kjenne bevegelser fra barnet hver dag er først senere, fra uke 22-23 hvis jeg ikke husker helt feil. Hvis du er vant til å kjenne noe så kan du vel prøve å drikke noe iskaldt med sukker og se om det får fart på babyen? Husk uansett at babyen ikke er så stor ennå så det kan rekke at den skifter stilling der inne så kjenner man mindre. Jeg er 18 uker på vei selv og kjenner heller ikke bevegelse hver dag.

 

Dette tror jeg går helt fint! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei frøken! Les dette :)

 

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/fra_uke_til_uke/mors_uke_17_og_fosterets_uke_15_en_liten_bloedning_etter_samleie_er_ikke_noe_aa_bekymre_seg_for

 

Selv er jeg i uke 18, førstegangs, kjenner ikke liv enda. Har trodd det noen ganger, men er ikke sikker. Ingbeting som kommer daglig ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil fort kjenne det om det er liv dere kjenner...sparking osv.Det er heller ikke sikkert du kjenner like mye hele tiden etter uke20 heller,for barnet snur seg hele tiden og sparker ofte innover mot din rygg og da er det ikke så lett for deg å kjenne noe...bare så du vet det.

 

Å en dråpe blod.....jeg tror ikke du trenger å bekymre deg....håper du får mye positivt på ultralyd.

 

Godt Nytt År :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg har kjent lite liv idag - er 20+5, så syns d var bekymringsverdig. Men ble veldig beroliget nå da jeg så du skrev at man ikke trenger kjenne liv hver dag etter uke 20 heller...

Var på UL sist uke og alt var i orden da, så da er d nok d nå også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

det er ikke så mange som kjenner liv så tidlig i svangerskapet heller, så er sikkert ikke noe å bekymre seg for. slimhinnene er "sprøere" under en graviditet en vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hvis du i tillegg har morkaka plassert mellom foran tar det lenger tid før du kjenner noe enn hvis den hadde ligget bak. Det ser jordmor på ul hvor den ligger. jeg har så vidt begynt å merke noe nå og er i uke 21.

Så er nok ingenting å bekymre seg for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...