aurena Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Når bør man forlange at barnet sitt skal klare å dusje selv uten å være avhengig av at mamma skal gjøre det???
blåbæret Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Sønnen min på 8 år har begynt nå, problemet er å få han ut av dusjen når han først har gått inn i den...
aurena Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2009 sønnen min er også 8,og jeg har prøvd å få han til å klare dette en stund,men han har panikk for å vaske håret,så det må som regel jeg gjøre for han. Og har akkurat samme problemet som deg,får han nesten ikke ut av dusjen når han først har kommet seg dit. Hjelper du også til med tannpuss enda,eller gjør han dette selv??
Agehya Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Storesøster begynte å dusje selv når hun startet i 1. klasse. Veldig greit å kunne da, med tanke på bading og slikt på skolen. Dusjing etter gym begynner de ikke med før i 3. klasse til storesøsters store skuffelse.
blåbæret Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Jeg pusser tennene hans på kvelden så gjør han det selv på morningen. Tannlegen vår anbefalte at man pusser tennene på dem fram til de er 10 år for de gjør det ikke bra nok selv før da sa tannlegen til meg.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 gutten min på 9 år har dusjet selv i et par-tre år allerede. Jeg pusser tenner på han om kvelden. Han får gjøre det selv om morgenen.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Våre barn på 5 og 7 år dusjer selv. Trenger av og til hjelp til å få ut all shampo. Og til å minne dem på å ta i shampo og vaske seg med såpe. For ellers så står de bare i dusjen og drømmer seg bort og nyter vanner som renner og varmer dem:))
yasmina Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Min 4 , nesten 5 aaring dusjer selv. Vet ikke naar det egentlig er vanlig at de klarer det selv, men boer vel vaere paa plass til en begynner med dusjing paa skole i forbinnelse med svoemming og gym iallefall. Det er vel i 3 klasse ?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Her har de svømming på skolen fra de begynner i første klasse og må dusje før og etter svømming. Og mi jente som nå er 5 år vil jo ikke være fylt seks år når hun begynner på skolen. Så slike ting som å dusje selv og tørke seg etter do besøk er det greit de kan når de begynner på skolen syntes jeg. Gym har de også hver uke fra første klasse her. Men de skifter ikke klær og dusjer etter gym. De er jo ikke mer aktive eller svetter mer i gymmen enn de gjør i friminuttene. Det vet jeg ikke helt når de begynner med..
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 jenta mi, begynte å dusje selv, da hun gikk i 1 kl... Gutten, som nå er 1 kl dusjer også selv... han er så glad i å dusje, så han kan finne på å dusje både morgen og kveld, uten at jeg vet det...ja, mitt på dgen også, noen ganger...
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Min gutt begynte å dusje selv når han var 4-5 år... går nå i 1 klasse. Synes det er enklere for dem om de kan slike ting når de begynner på skolen, dusj, toalettbesøk, osv. Snuppa som blir snart 3 sitter i badekaret selv, men må ha hjelp til hårvask, selv om hun gjerne vil selv... klllaarrreeee sjølllll. som hun sier.
aurena Skrevet 9. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. januar 2010 Jeg mener også det at de bør kunne ordne dobesøk og dusje selv til de skal begynne på skolen. Sønnen min er 8,5 år nå og må fortsatt ha hjelp til å vaske håret og jeg føler jeg må mase på han hele tida for at han skal bli ferdig. Han gjør mye for å provosere og han vet at det virker. Han somler mye med vilje og det ender alltid med kjefting og høye rop,selv om jeg er kald som en fisk hele tiden.... Slitsomt dette her,men jeg håper det snart går over nå når han begynner å bli stor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå