*Timulia* Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 begynte med at hun var redd (for michael jacksom faktisk!) og da fikk hun litt ekstra mens dette pågikk; døra oppe, pappa lå inne hos henne til hun sovna, en av oss var rett utenfor døra hennes til hun sovna osv... Nå er hun ikke redd lenger, men sovner fortsatt ikke. Er så trøtt som ei strømpe når vi går opp kl 7, men ligger og vrir seg og roper om alt mulig rart (skal ha bok, skal fortelle noe, vil at noen skal ligge der, vil at noen skal sitte der osv) Vi har prøvd å si nei til det aller meste etterhvert, men likevel kan hun bruke mange timer på å sovne. Noen tips? Har forresten på lydbok, det har hun brukt i over et år. Og har flytta leggetida 15-30 min senere i tilfelle hun ikke var trøtt nok. Trenger hjelp! Hele kvelden går jo med til å få ungen til å sove!!!!
Jojo x3 Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Jeg har en som kan ligge i timesvis uten å sovne, men når han kan tar han det igjen ved å sove om morgenen. Det er ingen god løsning siden det er flest hverdager og da må han opp tidlig. Vi har også brukt ( noen ganger enda) hele kvelden på legging, men noe har hjulpet syns jeg. Vi kjøpte cd spiller slik at han kan høre lydbok (ser du har prøvd det). Det har ikke hjulpet noe særlig. Men det jeg syns hjelper er at en ikke drar ut leggetiden unødig. Vi leser en bok og synger nattasang, etter det skal det være stille. Jeg bruker da ofte tiden på pc som er i rommet ved siden av. Han liker at jeg er i nærheten når han skal sovne (men han får ikke prate med meg). Tror det er viktig med slik fast leggerutine, Vi prøver også å få lagt han før halv 8 på hverdager fordi blir det senere tar det enda lenger tid før han sovner, tror han da blir overtrøtt. Noen barn, som f.eks er engstelige for noe, kan ha nytte av et lite lys (svakt nattlys). Det kan også hjelpe at en snakker positivt om sengen og om søvnen. Gutten vår har fått velge sesg ut sengetøy og nattlampe, stas. Min er forresten også 4 år. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå