Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Hvilke utfordringer har dere hatt? Sånn rett etter fødselen og når barnet har blitt større? Hvilke komplikasjoner kan det være om barnet er friskt men blir født for tidlig? uke 34-35..
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Født 2 en i 26 og en i 33 . Friske som fisker begge to:)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Barnet født i uke 33, måtte du bli lenge på sykehuset med det?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Fødte i uke 35, jenta var 2430 g og 46 cm. Frisk og fin ved fødsel, men fikk kraftig gulsott og lå 48 timer i lys tilsammen. Hun var dessuten sugesvak og vi strevde med å få i henne melk, så hun ble matet med kopp og til slutt flaske- og lærte dermed aldri å ta bryst, så jeg har pumpet og gitt melk på flaske hele veien. Hun trengte ingen hjelp ellers, som feks kuvøse osv, og pustet selv, og vi reiste hjem etter 6 dager.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Jeg har, og det var temmelig skremmende å få et bitte lite barn, på halvannet kilo. Vet det er mange som får enda mindre barn, med enda mer umodne kropper. Grunnen til at barnet ble tatt tidlig var morkakesvikt, og dårlig foster vekst. Nå er barnet fire år. Utviklingen er normal, bortsett fra veksten, bruker fremdeles størrelse 86-92 som er 2-3 år. Henger ikke etter fysisk på noe somhelst måte, sykler, aker, klatrer som alle andre. Allergier og adhd er vel de kjente senvirkningene hos noen, vet ikke hvor utbredt det er. Tror det gjelder mest de svært premature. Første tiden, var det derimot mat, melk, amming, sonder, kopper, flasker som var fokus, dessuten dette med pust. De kan få pustestopp, det gjorde vår og det er svært skremmende. Var livredd det skulle skje etter vi kom hjem også, men det gjorde det ikke.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Jeg fødte gutten min i uke 33. Ingen komplikasjoner, bare gulsott som han ble behandlet for. Lå i kuvøse i bare 2t, trengte heller ikke pustehjelp eller noe annet. Var ute ifra sykehuset etter 6 dager. Han var også ganske stor ved fødselen, 2320g og 46cm. På ul ble jeg flyttet nesten 2uker tilbake, så mulig at det var menstermin som stemte best.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Anonym 21:13 her. Glemte å si at han er 2 1/2år nå. Og henger ikke etter i det hele tatt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå