Gå til innhold

hjelp hejlp her

Venter tvillinger Januar13

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det tirsdag 29. desember.

Du går nå i 14. svangerskapsuke og har 185 dager (27 uker) til termin fredag 2. juli 2010.

Din svangerskapsuke: 14

er jeg da i uke 13 og går inn i uke 14,eller er jeg 14uker på vei og inn i 15???

jeg har regnet at jeg er 13+6 i dag og morra akk 14uker...

men da står det 15uker her inne...

aldri blitt helt klok på dette her :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

blir aldri helt klok på dette jeg heller.

Men da er du 13 fullgåtte uker og er nå i din 14 uke

Skrevet

Når du er 13+X er du 13 uker gravid (som leger og babyverden bruker), og i den 14. svangerskapsuken (som brukes her inne).

Begge like riktig, men når man bruker forskjellig terminologi på det samme på forskjellige steder blir det fort litt forvirrende.

Skrevet

Lett å bli forvirret ja, har tenkt litt på den der jeg og, hehe...

Men hvis jeg har forstått det, så er det sånn: Når du er 13 + 6 uker på vei, så er det 13 fullgåtte uker, dvs du er ikke I den 13. uken lenger. Altså, du har gjort ferdig 13 uker + 6 dager av den 14. uken... Når du har gått 13 fullgåtte, så har du begynt ¨på 14. uken. Når du har gått 14 fullgåtte uker, så begynner du på den 15. uken...

Hm, vet ikke om det var så bra forklart, men...

Skrevet

hehe... var dette jeg mente også men plutselig veldig usikker her..

men i morra er jeg 14uker og går inn i 15uke

Skrevet

det enkleste er å ignorere barnimagens måte å telle på - for det er IKKE sånn leger/jordmødre/sykehus teller...

jeg er 38 uker på vei i dag - altså 38 fullgåtte uker - og vil være det inntil jeg er 39 uker på vei neste tirsdag.. også plusser man på dagen i uken i tillegg... i morgen er jeg 38+1.

dersom du skal kontakte føden så vil de vite antall fullgåtte uker!! for det er det du faktisk er "på vei" og som indikerer alder på babyen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...