Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Da har jeg begynt å tenke på sommerferien 2010. Men har ingen ide om hvor eller hva vi skal. To voksne og et barn, 7år. Vil gjøre noe litt eksotisk som både liten og stor kan ha glede av, basseng/hav er et must. Kan tenke oss inntil 3 uker, helst ikke charter. Noen som har gjort seg noen tanker? Vi ville på cruise, men de aktuelle seilingene var allerede full booket i de klassene vi hadde råd til denne sommeren. Kan selv ordne greie priser på fly, så det er i grunn ok. Vil gjerne til Karibia. (men hva med klimaet?) Budsjett ca 50 000kr.
The Bad Gal Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Tja, Karibien har orkansesong fra juli og utover mot november-desember, så skal dere den veien ville jeg holdt meg unna de mest utsatte stedene. Klimaet er supert i Karibien(har bodd der en hel vinter), men i orkansesongen kan det komme en del regn, men stortsett er det over ila kort tid. Siden det ikke er høysesong kan det jo være at dere får en god pris på hoteller og slikt. Som sagt, har vært der på vinteren, så sommeren kan jeg ikke så mye om, men kan anbefale mange steder i Karibien:-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 Kan anbefale Thailand på det sterkeste. Mange flotte steder å velge mellom. Dere kan jo reise litt rundt? God mat. reint og fint vann og deilige strender, gjestfrie thaier, framkomstvennlig, god klima (regntid, dvs. regn hver dag, men det er bare deilig, ca 1 time om dagen. forfriskende!).
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 HI Ja, Thailand har vært i tankene, men gubben har vært der en laaaang sommerferie for noen år siden. Og han vil gjerne oppleve nye steder før vi returnerer til steder vi allerede har vært. Men Asia frister absolutt, har ikke vært i Asia selv, minus Japan da. Som ikke er en typisk familie feriedestinasjon. Hvor drar man evt. om sommeren i Thailand? Antar at juni/juli betyr at vi bør dra i Syd- Thailand?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 hi en trykk feil der gitt.. Hvis Karibia, hvor?? Kunne tenkt meg Costa Rica, men regner mye der i juni. Evt. Puerto Rico ? Må jo være barnevennlig også... har vært i Mexico og det var helt topp! Kom gjerne med tips Salad Fingers!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 Thailand kan dere reise til feks Koh Samui, ellers regnsesong. selv om ikke mye regn så er det den lukten der.. .vann som renner.. kloakk.. litt ekkelt syns jeg. Karibien er det varmt og fuktig. jeg ville nok ikke hatt det som ønskereisemål sommerstid. Hva med California? Der er været helt topp og det er masse gøy å finne på både for liten og stor.
The Bad Gal Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Helt der poppe har jeg ikke vært, men har vært på de aller fleste øyen fra Trinidad opp til Antigua. For min del var Tobago supert, det er ei laidback øy hvor de aller fleste bare tar livet helt med ro, null stress og ingen gidder å prøve og selge deg noe, hehe. Dykkinga der er kjempebra, om dere liker slikt. Snorkling er selvsagt også mulig, det kan jo en 7-åring være med på også. Ellers Er Martinique en flott øy, veldig vestlig preg i forhold til Trinidad&Tobago, St. vincent, Grenadinene, St.Lucia o.l, med masse flotte sandstrender. Man kan fort gå lei på samme sted, så skal dere være 3 uker kan dere jo "hoppe" litt i mellom noen utvalgte øyer, de ligger veldig tett og det er lett å reise i mellom. Nå hadde vi egen båt da vi var der, så seilte hvor og når vi ville, men det går hurtigbåter, fly eller man kan seile med andre, evt. chartre en seilbåt selv(det er dyyyrt!) om man ønsker det! Vil absolutt anbefale å få med dere et par-tre øyer ihvertfall, de er utrolig ulike! Puerto Rico, Costa rica o.l er nok ganske ulik den Karibien jeg kjenner(høy Rasta-faktor der vi har vært), ihvertfall ut ifra et jeg har sett på tv og lest, men det er jo superflotte steder da! Øyene rundt om er ofte preget av gamle tider, fra når de var kolonier, så derfor er de ganske ulike mtp kultur også, noen er veldig amerikanske, noen britiske, noen nederlandske, noen franske.... Mange steder rundt U.S virgin Islands er veldig flotte, har ikke vært der pga mye styr med at man må ha visum og regler mtp seilbåt(koster mye å sjekke inn i "landet"), men her er Turks & Caicos nydelige øyer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå