mars-2008 Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Jenta mi blir 2 år i mars. Er det for tidlig og pakke vekk sprinkelsengen? Når bytter dere?
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #2 Skrevet 29. desember 2009 Når vi ikke var redde for at småen skulle falle ut over sengekanten på den nye sengen, da var hun 2 1/2.
mars-2008 Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2009 Da tror jeg vi skal vente litt ja:)hihi. Hun er litt "turbo" av seg.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Vi byttet når han var 2 år og 1 mnd.. Dagen etter han kom ut i stua til oss, dro vi ut og kjøpte seng
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #5 Skrevet 29. desember 2009 Når han begynner å krabbe over kanten, gjør han ikke det kan han gjerne beholde sprinkelsengen så lenge som mulig. :-)
Gjest Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 I kveld ! Han blir to om ei uke. Jr har vært ofte våken flere ganger pr natt, tilsynelatende uten grunn. nå i juleferien har vi lagt på samme rom som han, og funnet ut at han kaster så mye på seg i søvne, og dunker stadig borti sprinklene på babysenga. Da våkner han og hyler. vi la han derfor i vanlig seng i stedet, og han har aldri sovet så lenge og rolig som da. Vi måtte også bytte fra babybilsete til vanlig da han var kun 8 mnd. Det var et mareritt å kjøre bil for han hylte. Da vi fikk nytt sete fikk vi også "ny" gutt. Min teori er at han har et snev av klaus, og vil ha litt luft rundt seg. Babysetet ble for lavt og liggende, babysenga er jo også litt klaustrofobisk.
Stratos med 3 barn Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 2 år og bruker du sengehest er det da ingen fare for at de ramler ut? Ikke skjedd med våre 2 i hvertfall og de er ikke av de roligste de heller!
Tante Blås Squaw Skrevet 29. desember 2009 #9 Skrevet 29. desember 2009 Snuppa fikk ordentlig seng da hun var nesten 2, det var altfor tidlig for henne. Ble bare stress. Minsten er straks tre og får stor seng til uka, håper det går bedre.
Potetstappe Skrevet 29. desember 2009 #10 Skrevet 29. desember 2009 Vi har bytta nå for en uke siden, til vanlig enkeltseng uten sengehest. Hadde mye tull i sprinkelsenga.. Brukte laaang tid på å sovne om kvelden, og våknet endel om natten.. Hun sa selv at hun ville ha ny, hvis ikke hadde jeg ikke byttet.. For jeg så for meg at hun kom til å leke på rommet å nekte å sove. Men hun er sååå stolt av den nye sengen sin, og sovner i det samme vi legger henne. Går ikke ut når hun våkner før oss, bare sitter i senga og roper på oss. Helt nydelig! Hun er 2.5
Piipii Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 Vi byttet nå de ble 2 år. Våres var også turbo, men gikk kjempefint det, har jo sengekant så de detter jo ikke ut av sengen:)
Kvitrebekk Skrevet 29. desember 2009 #12 Skrevet 29. desember 2009 Men blir de liggende i sengen? Jeg har ei lita turboberte som klarte å ramle ut av sprinkelsenga for ca 2 uker siden. Men jeg kan ikke se for meg at hun blir liggende i senga dersom hun kan spasere ut på egenhånd. Så løsningen har foreløpig vært å legge madrass på utsiden av senga i fall hun ramler over kanten igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå