Gå til innhold

sex etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man vente i 6 uker, eller kan man ha samleie før? Og hvor lang tid tar det egentlig før sårene er grodd etter stingene? eg har veldig lyst å gjenoppta sexlivet på ordentlig igjen, men er jo redd d skal gjøre vondt eller at d kan være skadelig på noen måter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive at det er 3 uker siden fødselen

Skrevet

Dersom man har sex før det har gått 6 uker er det viktig å bruke kondom på grunn av infeksjonsfaren. Ellers, gjør det som høles riktig for deg

Skrevet

Jeg tror jeg ville spurt legen eller en jordmor om dette, spesielt om groing av sting og sånn...

Ellers er det kanskje i utgangspunktet greit så lenge man føler seg frem, og kjenner man at det gjør vondt, så stopper man. Men som sagt, hør med noen som vet, og som ikke bare gjetter :-)

Skrevet

Det er vel temmelig fritt fram etter eget ønske, men kan være lurt å bruke kondom med tanke på infeksjonsfare (de første 6 uker). -Det er hva jeg har hørt i hvert fall. Vi var tidlig på'n, 2 uker. Men hadde ingen sting eller "skader".

Husk at det skal være godt, og hvis det ikke er det så får man heller prøve etter noen dager/uker. Eller forsøke noe alternativt...

Skrevet

Grunnen til at jeg råder deg til å spørre en lege eller jordmor er bare fordi ingen her inne vet hvor du har sydd, eller hvor dype riftene har vært, hvor mange sting du trengte osv. Vi kan si at du kan føle deg frem, men de medisinske spørsmålene burde du få svar på et annet sted...

Skrevet

Takk for svar! Ja, får prøve med kondom. Alternativer har vi gjort, tihi.. Men savner vanlige, intime og gode misjonærstillingen - er jo måneder siden vi klarte å få dèt til med den svære magen i veien! hehe.. Vil se om ikke det går an å ha vanlig samleie igjen uten at det gjør vondt. Det med kondom visste jeg ikke, så bra å vite det! Vil jo ikke ha infeksjoner! :-)

Skrevet

ja, stemmer, men jeg hadde bare to sting i kjønnsleppa, så tror ikke det er noen fare sånn sett. men ringer jordmora mi i morgen og spør for sikkerhetsskyld. vil jo ikke rifte opp igjen noe selv om det bare er et lite sår "utsia". Vil ikke ha noe sår i det hele tatt mer nå - gleder meg til alt i kroppen er tilbake til det "normale". :-)

Skrevet

selv hadde jeg sex 2-3 uker etter forrige fødsel hadde sydd 3 sting. Det gikk kjempe vi brukte kondom å glidemiddel. ser selv frem til å ha "normal" sex igjen :)

Skrevet

Ja, så fort som mulig ;-) Høres jo sånn sett ut som om det skal gå greit da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...