Gjest irismor Skrevet 29. desember 2009 #1 Skrevet 29. desember 2009 Forrett - ???? Middag - Elgstek, rosenkål, babygulrøtter, brunsaus, poteter og rørte tyttebær. Dessert - Lune bær med vaniljeis Burde ha noe "svømmende" til forrett. Men ikke rekecoktail. Kanksje noe med røkelaks, ikke gravlaks. Men har ingen aning hva jeg skal servere.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. desember 2009 #3 Skrevet 29. desember 2009 jeg hadde lyst til å si sushi helt fram til jeg så resten av menye..hihi stemmer også for fiskesuppe
erteposen + 4 Skrevet 29. desember 2009 #4 Skrevet 29. desember 2009 Fisk eller skalldyr hadde jeg valgt, i en eller annen form. Enkelt er jo gravlaks/røklaks, saus og flatbrød. Det er jo tradisjonsmat, så chillie og lime blir litt rart. Laksemouse er enkelt å lage og servere på fat, og passer menyen. En skive mouse, creme fraish saus som er rosa av bittelitt chiliketchup, sitron, salt og pepper + litt sukker. Fersk spinat inne i mousen er pent. Fiskesuppe er også bra, om en tar seg tid til å lage en god kraft er kraft med fløte nok i seg selv - bare med litt fisk eller reker i. http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel590.asp
verdens heldigste mamma Skrevet 29. desember 2009 #6 Skrevet 29. desember 2009 En superenkel og veldig god forrett som jeg ofte lager er som følger: Finhakk løk og røkelaks i food processor og bland med creme fraise/rømme. Smak til med pepper og noen dråper sitron eller lime. Legg en passe dasj på et salatblad (eventuelt med litt loff under) og pynt. Det ser ganske fancy ut om du pynter med en halv limeskive, sort og rød kaviar, og kanskje ett gressløkstrå. Men det beste er at det bare er å lage alt dagen før og legge det på før maten skal serveres.
Gjest irismor Skrevet 29. desember 2009 #7 Skrevet 29. desember 2009 Tusen takk for forslagene. Hørtes knall ut med fiskesuppe, men hørtes spennende ut med de andre forslagene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå